Ik heb het volgende probleem.
Ik kan een kleine macro schrijven die er voor zorgt dat een cel wordt leeggemaakt binnen een bepaalde range.
In mijn bijgevoegde file wordt een cel in kolom C leeggemaakt indien deze de waarde 04 heeft.
Probleem is echter dat ik niet wil dat de cel in deze kolom leeggemaakt wordt maar deze in kolom D.
Dus concreet; de cel in kolom D moet leeg zijn indien:
- de cel (op dezelfde rij uiteraard) in kolom C niet de waarde 03 heeft
Maar daarenboven, en daar ben ik nog volledig niet uit, wens ik dezelfde uitkomst (cel C leeg) in onderstaande gevallen
- de cel in kolom H groter is dan 20100120 (datum van vandaag)
- de waarde in kolom E – de waarde in kolom F groter is dan 0
Weet het, vraag waarschijnlijk niet het meest éénvoudige, maar vermoed wel dat het kan.
Had kennis van deze zaken maar m’n studietijd is blijkbaar al een ganse tijd achter de rug.
Bedankt
Hermes
Ik kan een kleine macro schrijven die er voor zorgt dat een cel wordt leeggemaakt binnen een bepaalde range.
In mijn bijgevoegde file wordt een cel in kolom C leeggemaakt indien deze de waarde 04 heeft.
Probleem is echter dat ik niet wil dat de cel in deze kolom leeggemaakt wordt maar deze in kolom D.
Dus concreet; de cel in kolom D moet leeg zijn indien:
- de cel (op dezelfde rij uiteraard) in kolom C niet de waarde 03 heeft
Maar daarenboven, en daar ben ik nog volledig niet uit, wens ik dezelfde uitkomst (cel C leeg) in onderstaande gevallen
- de cel in kolom H groter is dan 20100120 (datum van vandaag)
- de waarde in kolom E – de waarde in kolom F groter is dan 0
Weet het, vraag waarschijnlijk niet het meest éénvoudige, maar vermoed wel dat het kan.
Had kennis van deze zaken maar m’n studietijd is blijkbaar al een ganse tijd achter de rug.
Bedankt
Hermes
Bijlagen
Laatst bewerkt: