• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro altijd 1 rij hoger invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had nog iets liggen. :)

Cobbe

Als ik deze code invoeg word het blad beveiligd met een wachtwoord :confused:

Ik wil in het volgende bestand van rij 4 tot rij 200 willekeurig een rij kunnen toevoegen maar dat dan ook automatisch de formule van kolom E wordt meegenomen. In voorbeeld bestand heb ik van rij 4 tot 20 ingevuld maar in orgineel is dit tot 200. Is dit mogelijk?

Bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat gebeurt toch ook.
Je selecteert een willekeurige cel en drukt op de button.
Er wordt een rij tussengevoegd en de formules worden aangepast.
Zal het wel niet juist begrijpen, zeker?

Cobbe

Dat gebeurt toch ook.
Je selecteert een willekeurige cel en drukt op de button.
Er wordt een rij tussengevoegd en de formules worden aangepast.
Zal het wel niet juist begrijpen, zeker?

Cobbe

Als ik via rechter muis-invoegen een regel invoeg neemt hij de formules niet mee, zo deed ik het namelijk altijd.
Zag net als ik via extra-macro-macro's-uitvoeren een rij invoegd doet hij het nu wel maar dan neemt hij alles mee ook de ingevulde gegevens van de rij erboven, hij hoeft alleen de formules en opmaak mee te nemen.
Maar dat is nog niet zo erg, waar ik wel last van heb is die beveiliging want mijn werkblad hoeft niet beveildigd te zijn, en in die code die ik er nu heb ingevoegd zit blijkbaar een wachtwoord op, en die ken ik natuurlijk niet!:o

De mens zit soms raar in elkaar.:)
Je vraagt mij een macro om een rij in te voegen, ik schrijf die voor u, en vervolgens gebruik je de ingebouwde code van Excel.
Daarna beklaag je je dat deze niet doet wat je wil.

Wat dat wachtwoord betreft, dat heb jij er zelf ingezet, ik zet natuurlijk geen paswoord in iemands anders bestand.
Dat paswoord is trouwens "DW"
Hiemee kan je ook de beveiliging weer weghalen.

Cobbe

De mens zit soms raar in elkaar.:)
Je vraagt mij een macro om een rij in te voegen, ik schrijf die voor u, en vervolgens gebruik je de ingebouwde code van Excel.
Daarna beklaag je je dat deze niet doet wat je wil.

Wat dat wachtwoord betreft, dat heb jij er zelf ingezet, ik zet natuurlijk geen paswoord in iemands anders bestand.
Dat paswoord is trouwens "DW"
Hiemee kan je ook de beveiliging weer weghalen.

Cobbe

Ik ben niet de topic starten dus vroeg niet persé een macro! Topic starter raadde mij deze thread aan, dus ging ff kijken, dacht dat het mogelijk was om een macro te schrijven en dat door die macro bij de normale manier van rij invoegen alles werd meegenomen(formules/opmaak) Sorry ben een NooB op dit gebied vandaar.....

Dat van WW heb ik niet zelf gedaan, ik had een onbeveiligd bestand waarin ik de code uit jouw bijgevoegd bestandje in had geplakt en toen kreeg ik dat wachtwoord!

Dus zal die beveiliging eens proberen te beeindigen. Maar het is dus niet mogelijk dat je in de macro schrijft dat hij alle opmaak moet meenemen maar alleen de inhoud(formule) van rij E ?

Ik heb net met dat wachtwoord de beveiliging uit gedaan, maar als ik excel afsluit en daarna weer opstart is de beveiliging er weer.:confused:

Die hele beveiliging hoef ik dus niet te hebben, voor de rest is het wel goed bruikbaar voor mijn bestand!:D

Awel,
Cobbe heeft voor mij een prima Marco geschreven, waar ik nog steeds helemaal happy mee ben!:thumb: Sorry Cobbe als dit voor verwarring gezorgd heeft :(

Ik raadde r2thed inderdaad aan op deze topic eens door te nemen om meer te weten te komen over zijn eigen probleem. Die beveiliging heb ik inderdaad effe niet meer meegerekend. Maar moglijk is 't probleem opgelost als je in de VBA de regels ActiveSheet.Unprotect "DW" en ActiveSheet.Protect "DW" weghaalt. Enfin, ik ben ook geen expert, maar misschien is het wat.

Wendy

Awel,
Cobbe heeft voor mij een prima Marco geschreven, waar ik nog steeds helemaal happy mee ben!:thumb: Sorry Cobbe als dit voor verwarring gezorgd heeft :(

Ik raadde r2thed inderdaad aan op deze topic eens door te nemen om meer te weten te komen over zijn eigen probleem. Die beveiliging heb ik inderdaad effe niet meer meegerekend. Maar moglijk is 't probleem opgelost als je in de VBA de regels ActiveSheet.Unprotect "DW" en ActiveSheet.Protect "DW" weghaalt. Enfin, ik ben ook geen expert, maar misschien is het wat.

Wendy

Ik zal het proberen

Ik heb ze verwijderd daardoor is wachtwoord dus niet meer nodig, alleen hij gaat wel elke keer als je code gebruikt op beveiligd staan en moet je telkens het blad ontgrendelen das een beetje omslachtig, kan ik iets uit de code halen of toevoegen, zodat dit niet meer gebeurd?

alleen hij gaat wel elke keer als je code gebruikt op beveiligd staan en moet je telkens het blad ontgrendelen das een beetje omslachtig, kan ik iets uit de code halen of toevoegen, zodat dit niet meer gebeurd?

Tja, als dit de code is, waar zou de beveiliging zitten?

Code:
Sub Rij_Invoegen()
    Application.ScreenUpdating = False
    ActiveSheet.Unprotect "DW"
    If Selection.Rows.Count <> 1 Then Exit Sub
    ActiveCell.Rows.EntireRow.Select
    Selection.Copy
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= False
    ActiveSheet.Protect "DW"
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Toch niet zo ongelooflijk lastig, of wel? :D

Tja, als dit de code is, waar zou de beveiliging zitten?

Code:
Sub Rij_Invoegen()
    Application.ScreenUpdating = False
[B]    ActiveSheet.Unprotect "DW"[/B]
    If Selection.Rows.Count <> 1 Then Exit Sub
    ActiveCell.Rows.EntireRow.Select
    Selection.Copy
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= False
 [B]   ActiveSheet.Protect "DW"[/B]
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Toch niet zo ongelooflijk lastig, of wel? :D

Make fun of the NooB!!!!!!! :shocked: :p

Umm ik heb de zwarte regels al verwijderd de rest snap ik vrj weinig van dus geen idee wat ik daarvan moet wijzigen......:confused:

En hier staat nog een protect in:

Code:
ActiveSheet.[B]Protect[/B] DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= False

(Normaal schrijf je deze regel en de regel erna wel in 1 keer, maar het kan dus ook in 2 keer.)

Wigi

En hier staat nog een protect in:

Code:
ActiveSheet.[B]Protect[/B] DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= False

(Normaal schrijf je deze regel en de regel erna wel in 1 keer, maar het kan dus ook in 2 keer.)

Wigi

Oke, ik heb net die hele regel ook verwijderd en nu werk hij perfect!

Thanks Wigi:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan