• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro automatisch 1 kolom opschuiven

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
excellers,

ik heb een macro die bediend word d.m.v. een button, het logische aan een macro is natuurlijk dat die elke x dezelfde handeling uitvoert, omdat die zo opgenomen is met de macro recorder

mijn vraag is is het mogelijk dat de macro elke x nadat er op de button word gedrukt om de macro uit te voeren, de macro bij de volgende x dat de button word bediend de volgende kolom pakt,

moet nu elke keer de macro opnieuw opnemen.

thanks,

jan,

dat bedoel ik, alleen hoe pas ik het toe in mij macro?

Als ik op de macro button druk dan moet die een berekening uitvoeren, de volgende x moet die dus dezelfde berekening uitvoeren maar nu met die nieuwe kolom erbij, en dat zo na iedere bediening van de button

de range van de kolomen die die moet berekenen is AH4:AZ43

kolom
rij AH AI AJ ect.
4
5
6
ect

het totaal v/d berekening komt te in kolom BA4:43 en hij rekent de rijen uit, dus van rij 4 telt die de kolomen AH t/m AZ bijelkaar op in kolom BA

hoop dat het een beetje duidelijk is.

In de macrocode moet je dan jouw macro aanroepen, of deze integraal opnemen, die voor de berekeningen zorgt of de formules plaatst.

Plaats anders een voorbeeldje met wat je precies bedoeld dan kunnen anderen ook meedenken.
Je zult de macro uiteindelijk vermoedelijk zelf nog aan moeten passen aan jouw uiteindelijke sheet voor wat betreft rijen en gebieden.

jan,

Heb jouw macro aangepast naar de rijen en gebieden die voor mij van toepassing zijn,

Nu nog 1 klein probleempje oplossen: hoe kan ik in jouw macro aangeven dat die mijn macro moet aanroepen???

Gewoon de naam van jouw macro opnemen in mijn macro op de plaats waar je die aan wilt roepen.

hoef ik dan geen regel in te typen zodat die weet dat die mijn macro moet aanroepen, is de macro naam alleen genoeg,

sorry klinkt misschien een beetje onnozel maar ik hier niet zo veel kaas van gegeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan