• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro automatisch rij toevoegen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik ben bezig een macro te maken om automatisch een nieuwe rij toe te voegen boven de opdrachtknop. Daarbij moet deze dan ook alle formules/celeigenschappen meenemen die de bovenliggende cellen gebruiken. Nu ben ik wat in de VBA aan het klooien maar kom er niet helemaal uit. Hij voegt nu telkens een rij in bij rij 14. Ik wil echter dat de code automatisch de juiste rij selecteert. De juiste rij is de rij boven de cel met de tekst ">>Add row before you reach the cell above this one by pressing the add row button below<<". Telkens als je dus een regel invoegt schuift deze ook een rij naar beneden en de rij die geselecteerd moet worden is dus variabel. Hoe maak ik de selectie van de rij variabel? En nu

Dit is de code die ik tot nu toe heb:
Code:
Sub Addrowstep1()
'
    Rows("14:14").Select
    Selection.EntireRow.Insert
    Selection.Copy
    Range("A14").Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub

Daarnaast blijft bij deze code na het uitvoeren van de macro de gekopieerde rij nog geselecteerd staan. Kan dit ook automatisch worden geselecteerd naar de nieuwste rij?

Zie ook de bijlage:) Ik werk trouwens met Excel 2003.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groet,
Bratox

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Sub Addrowstep1()
irow = Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Row - 1
    Rows(irow).Copy
    Rows(irow + 1).EntireRow.Insert
    Application.CutCopyMode = False
    Cells(irow + 1, 1).Select