• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro automatisch runnen bij een bepaalde celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdl1

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Ik heb een kleine macro geschreven die via een popup een userform laat zien, als dit weggeklikt wordt dan wordt er automatisch gesaved en afgesloten.

Nu zou ik graag deze macro automatisch laten runnen als cel AU26 de waarde 160
bereikt heeft (in deze cel zit een Sum formule)

Ik heb op het forum al een oplossing gezien via private sub maar dat lukt hier niet of ik doe nog iets verkeerd.:confused:

Doel van heel de historie is dat als iemand het rapportje volledig ingevuld heeft dat er dan een popup berichtje verschijnt, men de file kan saven en afsluiten.
Is een file met 17 sheets, voor elke sheet moet hetzelfde uitgevoerd kunnen worden.

Ik heb een kleine macro geschreven die via een popup een userform laat zien, als dit weggeklikt wordt dan wordt er automatisch gesaved en afgesloten.

Nu zou ik graag deze macro automatisch laten runnen als cel AU26 de waarde 160
bereikt heeft (in deze cel zit een Sum formule)

Ik heb op het forum al een oplossing gezien via private sub maar dat lukt hier niet of ik doe nog iets verkeerd.:confused:

Doel van heel de historie is dat als iemand het rapportje volledig ingevuld heeft dat er dan een popup berichtje verschijnt, men de file kan saven en afsluiten.
Is een file met 17 sheets, voor elke sheet moet hetzelfde uitgevoerd kunnen worden.

Zet onderstaande code neer bij ThisWorkbook.
Oftewel:
- EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR
- BEELD - PROJECTVERKENNER
- ThisWorkbook

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$AU$26" And Target >= 160 Then
[B]NaamMacro[/B]
End If
End Sub

Zodra in cel AU26 de waarde 160 (of meer) is bereikt wordt de macro gestart. Verander dus het vette gedeelte door de naam van de macro die je wilt starten. Zonder leestekens o.i.d.
De macro werkt voor alle werkbladen ongeacht het aantal.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Zet onderstaande code neer bij ThisWorkbook.
Oftewel:
- EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR
- BEELD - PROJECTVERKENNER
- ThisWorkbook

Code:
If Target.Address = "$AU$26" And Target >= 160 Then
[B]NaamMacro[/B]
End If
End Sub

Roncancio

Ik heb gedaan (denk ik toch) wat je gezegd heb maar de macro runt nog niet automatisch?
Kan dat aan 1 of andere instelling liggen ook? we gebruiken office 2000 hier nog.
Heb de file bijgevoegd. de popup werkt perfect als ik deze manueel run, als cel AU26 de waarde 160 heeft dan verschijnt de popup (een userform) als men deze sluit dan word de file gesaved. indien de cel de waarde nog niet heeft dan runt de macro niet.

Bijlagen

Ik heb de macro aangepast en getest.
Als de waarde van AU26 160 of hoger is dan wordt de macro popup gestart.

Code:
If Range("$AU$26").Value >= 160 Then
Popup
End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Halo dvdl1,

Dit is ook voldoende code in je sub,

Code:
Sub Popup()
   UserForm1.Show
    ActiveWorkbook.Save