• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro automatisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

GvanR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2015
Goedemorgen allemaal,

Na het kijken naar Youtube video's, lezen van verschillende lijntjes op deze site en experimenten thuis, blijkt dat ik toch nog te weinig kaas gegeten heb van het schrijven van Macro's. Het lijkt me een simpele taak, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wat wil ik doen?

Ik heb een optelsom gemaakt, waarvan het resultaat in kolom I komt te staan. Ik wil dat, zodra er ergens een nummer veranderd wordt, de rangschikking wordt aangepast. Kolom A moet statisch blijven. Het is me wel gelukt een macro met een toetscombinatie te maken, maar het moet ook automatisch kunnen.

Ik heb gelezen dat
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
ergens toegevoegd zou moeten worden voor automatisch aanpassen, maar waar ik dit ook zet: geen resultaat.

Wat doe ik fout? Wie wijst me in de juiste richting? Alvast hartelijk dank!

Bijlagen

Dit is voldoende
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Range("B2:I30").Sort Key1:=Range("I2"), Order1:=xlDescending
End Sub

Bekijk bijlage Score.xlsm

Je zal toch nog op een probleem stuiten bij gelijke scores.
Dan is je volgorde niet correct.

ja, ik zag inderdaad alleen de rangschikking op score, niet (in 2e instantie) op alfabet. Ik was al aan het kijken of ik een 2e rangschikking er achter kon plakken.
Dat is opgelost in je tweede voorzet, zie ik, maar daar ga ik vanavond eens goed voor zitten, kijken of ik snap waar alles vandaan komt.

Hartelijk dank in ieder geval voor de genomen moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan