Macro automatisch starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Ik heb een excel blad die bij opstarten afhankelijk van wie hem aanroept iets moet uitvoeren

Voorbeeld:

Prijsbestand
offerte
beheer

Wanneer het prijsbestand geopent word via de offerte dan hoefd de macro niet te starten.
Wanneer het prijsbestand geopent word via beheer dan dient hij zich zelf te controleren op updates. Deze macro zit in het prijsbestand(excel werkmap)

Ik ben benieuwd

Ik heb een excel blad dat bij opstarten afhankelijk van wie hem aanroept iets moet uitvoeren
----------------------
Wanneer het prijsbestand geopend wordt via de offerte dan hoeft de macro niet te starten.
Wanneer het prijsbestand geopend wordt via beheer dan dient hij zich zelf te controleren op updates. Deze macro zit in het prijsbestand(excel werkmap)

Ik ben benieuwd

Dyslexie heeft niets met grammatica te maken.
3e persoon enkelvoud eindigt altijd op een t
Dyslexie grijpt even hard in bij VBA: daar telt iedere punt, komma, spatie, letter. Beter niet aan VBA beginnen dan.

Laatst bewerkt:
Tsja klopt.. maar toch lukt het al heel aardig 3 jaar en ben ik ver gekomen. Maar benieuwd of je een idee hebt voor de vraag die ik eerder geplaatst had?

Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar als je aan de hand van de inlog code van een gebruiker functies wil definiëren heb ik wellicht een oplossing voor je.
Als bijlage stuur ik een document met een module die twee functies definieert, de computer naam en de inlog code van de gebruiker.
Deze zijn te gebruiken om voorwaardelijke acties mee te bepalen.

Ik gebruik deze b.v. vaak om functies alleen voor mijzelf beschikbaar te stelen en voor andere gebruikers af te schermen.

Groet Karel

PS: tip van een mede dyslect, schrijf de teksten in Word met spellingscontrole en kopieer de tekst naar b.v. dit forum, niet vlekkeloos maar wel beter.

Bijlagen

Ja dat is een slimme oplossing.. Alleen zou de gebruikersnaam het programma moeten zijn die hem opent (oproept) dan..

Ps: De word hint gaan we gebruiken!

Ik begrijp dat er een Excel document is die een ander Excel document opent.
Je kan natuurlijk door document één een code in een verboren cel van document twee laten zetten.
Als beide documenten naast elkaar geopend blijven kan je ook door document twee laten controleren welke documenten er verder nog open staan, zie onderstaande code.

Code:
For Each w In Workbooks
    If w.Name <> ThisWorkbook.Name Then
        MsgBox (w.Name)
    End If
Next w

Ik heb je code uitgeprobeerd. Alleen opent het programma het artikelbestand. En door die code of hij zich mag updaten, uiteindelijk sluit hij zich goed af! Maar daarmee eindigd de marco ook..

Nu zoek ik dus een methode op die weer op te pakken?

De ultieme situatie is dat na de update het programma weer verder gaat met zijn code.En het artikelbestand aanroept wanneer nodig. En als het programma welke gedefineerd is hem opent dan zal het artikel bestand zich openen!

Ik krijg geen duidelijk beeld van waar je mee bezig bent.
Probeer je vraag zo te stellen dat je probleem duidelijk wordt voor iemand die niet de documenten voor zich heeft die jij wel voor je heb of stuur een voorbeeld van deze documenten mee.
Probeer stap voor stap het proces te beschrijven dat je beoogt, ook de relevante delen die je al wel gelukt zijn, en geef daarbij aan waar je vast loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan