• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: automatische nummering, in combinatie met tabblad klant+tabblad Factuurnr.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedykepke

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
75
normaal gezien in de originele factuur file zelf, heeft iedere klant zijn eigen tabblad met daarin alle nodige info, zoals juiste schrijfwijze naam - adres - BTW-nummer
als het de eerste maal is dat die bepaalde klant iets aankoopt, wordt dan het huidig nummer der 'manueel' factuur ingevuld, met alle gegevens van dien
wanneer betrokken klant nogmaals iets aankoopt, wordt genoom een kopie genomen van zijn voorgaande factuur = kopie tabblad, doch het factuurnummer noch de aankoop kloppen dan niet meer

als voorbeeld:
- in bijlage een Testfile_Facturen 2015_nummering1, daar is er oa een tabblad van 'Klant A', en gezien deze klant zogezegd nogmaals een aankoop deed, hiervan gewoonweg een kopie gemaakt en dan staat er 'Klant A (2)'
doch het factuurnummer is wel niet meer correct noch de aankoop zelf - dis dan alles manueel op punt stellen
- wanneer er nog geen tabblad bestaat van een klant, wordt gewoon een kopie gemaakt van tabblad 'STANDAARD'

MIJN VERZOEK:
1) er zou een macro dienen gemaakt te worden in combinatie van een sneltoetsfunctie (bv: Ctrl + Shift + een bepaalde letter)
dewelke automatisch - bij gebruik van deze sneltoets - het volgend factuurnummer plaats op de juiste plaats bij de betrokken klant
plus de aankoop van de klant wist, of er nu al dan iets ingevuld staat
(op tabblad 'Klant A (2) in kleur aangeduid wat er dient gewijzigd te worden + gewist)
er dient ook rekening mee gehouden te worden dat de aankoop van klant soms gans de vakken van A20 tem G49 in beslag kan nemen

2) het tabblad 'Factuurnummering' zou wel dan steeds het juiste nummer dienen te vertonen
van de facturen die reeds opgemaakt werden = automatische aanvulling = in samenwerking met het voorgaande

3) na beide voornoemde punten, dient er een automatische 'saving' te gebeuren

ALVAST STRAF WEL BEDANKT voor alle mogelijk hulp!
 

Bijlagen

  • Testfile_FACTUREN 2015_nummering1.xlsm
    81,2 KB · Weergaven: 59
Ik heb een dergelijk bestand zelf gemaakt met hier en daar hulp van anderen hier, maar alleen niet op de wijze hoe jij het wilt hebben. Die ik nu aan het maken ben is heel anders en gaat straks via formulieren. Dus het tabblad zelf verdwijnt bij mij.

Bij mij zet ik alle klantgegevens op een apart tabblad. Vervolgens selecteer ik deze middels een combobox, daarna selecteer ik of het om een factuur of creditfactuur gaat. Na dit gaat deze weer kijken op een ander blad wat het hoogste factuurnummer is en telt daar 1 bij op.

Zodra de factuur klaar is dan laat ik alle gegevens overzetten op een factuur en bij goedvinden slaat ik het op als PDF in een aparte map.

Mijn ervaring is dat telkens een kopie maken uiteindelijk resulteert in fouten.

Niet dat ik hem even 1,2,3 eruit kan filteren, maar ik kan het oude gedeelte waar ik niet meer mee werk wel voor je knippen en even een apart bestand van maken. Je moet mij dan wel even de tijd geven om mijn persoonlijke gegevens te verwijderen en als je wilt dan kan ik voor jou ook het VBA erachter dusdanig instellen dat de PDF facturen apart worden opgeslagen in een map. Moet je alleen wel zeggen waar je deze graag wilt hebben. Dan kan ik dat vooraf voor jou invoeren.

Laat het mij even weten. Dan ga ik kijken wat ik voor jou kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, net als jij, ben ik de mening toegedaan dat eenzelfde klant altijd maar kopiëren te doen, op den duur de formules tilt slaan, vandaar ook dat er gewerkt wordt met een STANDAARD-factuur.
Dit eveneens duidelijk gemaakt aan de betrokkene, voor wie ik werk.
Echter dient de inhoud van de file zo behouden te blijven, gezien ondertussen reeds een 100-tal facturen werden opgemaakt voor 2015 in de originele file FACTUREN 2015.
Ik zou uiterst tevreden zijn mocht je mij verder willen helpen.
Die VBA erachter dusdanig instellen dat de PDF facturen apart worden opgeslagen in een map is MEER DAN nuttig, mocht je dit ook kunnen doen voor mij!
BEDANKT op voorhand!
Doei
 
Net als jij weet ik het belang van privacy van klanten. Deze staan bij mij ook hoog in het vaandel en ik geef ze ook niet weg.

Je mag mij eventueel het volledige file toezenden. Ik kan dan kijken wat ik voor jou kan aanpassen.

Je file hier neerzetten breekt de privacy sowieso omdat anderen dan ook je gegevens kunnen inzien en dat is niet helemaal de bedoeling. Ik zal er in ieder geval zorgvuldig mee omgaan en geen kopieen achterlaten op mijn laptop.

Ik bedoel ik kan jou een volledig bestand toezenden, maar ik weet niet in hoeverre jij hem krijgt ingepast in jouw bestand. Middels jou bestand aan mijn kant te hebben, kan ik zaken knippen en plakken en verwijzingen goed zetten.

Kijk maar even wat je doet en bovenal of jij je er goed bij voelt.

Ik help je graag en wil mijn bestand best delen met jou. Hiermee wil ik niet alle eer naar mij toe halen, want ik ben zeker toen merendeel geholpen door anderen hier.

Overigens mag je de opzet van facturen aanpassen, maar de factuurnummering moet je hetzelfde laten.

Hoe jij het nu doet gaat echt op den duur problemen geven en zie dat maar recht te trekken naar de belastingdienst. ;)
 
Laatst bewerkt:
BEDANKT, echter het origineel bestand der facturen doorsturen via de site, zal vast niet gaan, gezien er een beperking is qua de grootte.
Verder zal ik er vast geen goed mee doen, deze originele file over het forum te delen, daar heb ik enig bezwaar tegen, want ik wil vast niet in de problemen geraken en het vertrouwen beschaamd heb van mijn opdrachtgever.
Vandaar ook dat ik alle gegevens - uit voorzorgen - verwijderd heb in die testfile.
Is er geen andere mogelijkheid om je dit ZONDER enige problemen door te sturen, zonder dat die file te grabbelen ligt via het internet?
Toedeloe
 
Zag trouwens dat je voorwaarden onder de factuur hebt geplaatst. Is leuk, maar zijn de klanten daarvan voor het aangaan met jou al op de hoogte en zijn zij daarmee akkoord gegaan.

Die 50 Euro is namelijk vrij lastig te realiseren en zal geen stand houden als jij hen niet voor dat zij zaken met jou gaan doen dit schriftelijk mededeeld. Anders zul je toch echt aan de wettelijke norm blijven hangen 40 euro naar de wet incassokosten. Je mag dus Buiness to Buisness afwijken hiervan maar dan moet dit wel kenbaar zijn bij de klant waarmee je zaken doet. Voor particulieren kun je dit sowieso niet waar krijgen daar deze beschermd zijn.
 
Je mag het ook verzenden naar mijn email adres.

Verwijderd

Geef dan wel even aan als je dit hebt gedaan, want dan haal ik mijn emailadres weer weg.
 
Laatst bewerkt:
OKIDO - heb je email gekopiëerd, zodoende mag je dit verwijderen
het doorsturen van de originele file zal voor vandaag niet meer zijn, 't wordt ietwade te laat hé
ik zorg dat ik morgen = maandag aan jou de file kan doorsturen
'n ferme dikke merci op voorhand
toitoitoi
 
Overigens ik zit hier nog wel hoor tot 2 uur. Dus doorsturen mag nog wel. Ik heb voor morgen en overmorgen vrijaf. Alleen bij nood, maar dan heb ik personeel ervoor.
 
Klaas vaak doet echter zijn intrede bij mij, tijd om onder de wol te kruipen...
Till tomorrow!
 
ik heb een testmail naar jou doorgestuurd
om te zien of mogelijks alles goed terecht zal komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan