• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro beschikbaar in alle werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramirez

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Ik heb een programmaatje in VBA geschreven. Deze werkt goed. Nu is mijn vraag of deze op de één of andere manier aan Excel kan worden gekoppeld, dat wanneer ik een willekeurig Excel-bestand open, dat ik de dan de beschikking over deze macro heb (zoals b.v. de Eurotool-macro)?

Alvast bedankt.

Volgens mij heel simpel : Bewaren in je persoonlijke macromap die altijd opstart wanneer je excel start (bestand=persnlk.xls).

TIP : Als je dit bestand in de juiste directory copieert op een andere pc heb je direct al je macro's ook daar !!!

Menubalk : Extra -> Macro -> Macro's ->Bewerken

en je macro copieeren naar VBAProject(Persnlk.xls)

daarna netjes Visual Basic afsluiten.

Laat je nog weten of het lukt

:thumb:

Een paar vraagjes/opmerkingen:
- "Wat is/Waar staat" je persoonlijke macromap?
- Ik heb geen bestand "persnlk.xls" Moet ik deze zelf aanmaken?
- Ik werk met Office XP

Alvast bedankt.

Ik werk nog met excel 2002 maar heel veel kan het niet verschillen.

Kan je in de menubalk de optie macro terugvinden ?

Menubalk : Extra -> Macro -> Macro's

In dit scherm heb je normaal beneden "Macro's in" staan, daar heb je 3 keuzes waaronder persnlk.xls (is eigenlijk een verborgen sheet die iedere keer opstart bij excel).
Jij hebt jouw macro waarschijnlijk gemaakt onder "Deze werkmap" zodat hij enkel daar beschikbaar is.

Om niet alles te moeten hertypen neem je dus best eerst jouw "oude" macro en kies je voor bewerken.
Hierdoor kom je in Visual Basic en zie je de stappen van jouw macro staan. Copieer alles naar een module onder VBAProject (persnlk.xls). De linkerzijde van je scherm zou er moeten uitzien als een "explorer-scherm" zoals onder windows.

Geraak je er nog uit ????

Zoals altijd éénmaal je het gedaan hebt is het simpel.

Sorry hoor, maar persnlk.xls staat er bij mij echt niet tussen. Het kopiëren van de macro's is ook verder het probleem niet. Wel de lokatie waar ik deze naar toe moet kopiëren. Ik heb bij de 3 keuzes alleen maar de volgende opties staan:
- Alle geopende mappen
- Deze werkmap
- Map1

Geen van alle lijkt mij wat jij bedoeld. Ik heb ook lopen zoeken naar het bestand persnlk.xls, maar niks gevonden.

Ik hoop dat iemand anders nog een idee heeft. Kan er op de een of andere manier geen VBA-project worden toegevoegd, zoals b.v. het programmaatje "Eurotool.xla"?

Sla je sheet op als .xla in de map waarin je invoegtoepassingen staan, meestal C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Biblio.
Je kunt deze nu via extra, invoegtoepassingen activeren.

Aha, hier kom ik een stuk verder mee. Ik ga er even mee stoeien. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan