• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro beveiliging uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaAlberta

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Hoi,

Als het bestand wat ik gemaakt heb door anderen wordt gebruikt moeten zij eerst de macrobeveiliging uitschakelen en de koppelingen toestaan. Dat is omslachtig en onhandig, maar zonder macro's doet ie niks.

Ik vraag me af of het mogelijk is om die macrobeveiliging en koppelingen naar externe bestanden uit te schakelen zodat bij iedereen die het bestand opent, ongeacht hun instellingen in het vertrouwenscentrum, de macro's en de koppelingen toch werken?
Maar dan zonder dat de basisinstelling voor heel excel wordt aangepast, alleen bij dit ene bestand, zonder handmatige actie van de gebruiker.

Onze systeembeheerder wordt er niet vrolijk van als ik dit standaard voor iedereen en alle bestanden aan zou passen :/

alvast bedankt,
Lisa

Neen dat kan natuurlijk niet anders heeft geen enkele beveiliging nog zin.
Je kunt wel een constructie opzetten zoals in het meegestuurde voorbeeld.
Indien je de macro's niet activeert kun je het bestand niet openen.

Pswwoord voor de VBA-code = 1234

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Cobbe,

je hebt natuurlijk helemaal gelijk :)
heb je ook een versie zonder wachtwoord?

alvast bedankt,
Lisa

Ja natuurlijk. Stom hé.

Vergeten te vermelden dat het paswoord gewoon 1234 is.

Het zit er op om aan te tonen dat je die code ook best beveiligd.
Is wel niet helemaal adequaat als beveiliging maar voor 90% vd gebruikers onomzeilbaar.

Geef je VBA projekt een digitale handtekening.
De gebruikers kunnen instellen dat die handtekening vertrouwd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan