• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro bij gebeurtenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjee

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
In acces is het mogelijk om een macro te koppelen aan een gebeurtenis. Is dat in excel ook mogelijk? Concreet:
Ik heb een trainingsbestand gemaakt waarin ik fictief een aandelenportefuille beheer. Via een incell drop-down (onder valideren) kan ik een AEX fonds uit een lijst kiezen. Deze lijst is onderdeel van een webquery.
Ik wil dat dan direct de huidige koers achter die fonds komt te staan (in de volgende cell dus). Maar dit moet wel als waarde gebeuren en kan dus niet relatief via formules. Het liefst zou ik dus een macro hebben die geactiveerd word zodra je een fonds kiest en die dan uit het koersoverzicht de aanschafwaarde vindt. Is dat mogelijk?

Met onderstaande code controleert Excel of de cursor in C1 staat. Door op deze manier te controleren of je
Met deze methode kun je controleren of je in de cel van je AEX-fonds staat, zo ja dan kun je de macro de waarde laten controleren en afhankelijk daarvan weer de juiste waarde voor de naastliggende cel ophalen.

Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If ActiveCell.Address = "$C$1" Then
'hier controle of je in C1 staat en zo ja dan melding weergeven.
MsgBox ("U bent nu in C1")
End If
End Sub

Als je die al op een andere plaats hebt staan kun je dit echter ook met =Vert.Zoeken doen.
Kijk even in de help voor het juiste gebruik van de parameters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan