Macro calculate verwijderd berekende waarden in een textbox van een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

EJProsman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
43
Beste kenners,

Ik heb een Excelbestand wat een grote database omvat. Om alles snel te houden heb ik de formules op handmatig gezet. Via een macro worden alleen op de goede momenten de formules berekend. Dit gaat met de volgende simpele code:

Code:
Calculate

Het probleem is dat de database via een formulier ingevuld wordt. In dit formulier worden ook berekeningen uitgevoerd waarvan het resultaat in een textbox komt te staan. Deze berekening gaat goed, totdat de macro "Calculate" gebruikt wordt. Op dat moment wordt het eerder berekende resultaat in de textbox verwijderd.

Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat Calculate alleen werkt in de worksheet, en niet in het formulier zelf (het formulier moet wel zijn berekeningen blijven uitvoeren)?

Alvast bedankt,

EJProsman
 
Beste kenners,

Dit gaat met de volgende simpele code:

Code:
Calculate
Dat is inderdaad héééééél simpele code :cool: :)


Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat Calculate alleen werkt in de worksheet, en niet in het formulier zelf (het formulier moet wel zijn berekeningen blijven uitvoeren)?
Door in "Calculate" geen code te schrijven die naar de textbox op het user form verwijst zeker :shocked:


Het "probleem" bestandje of een deel ervan posten misschien??
 
Hahaha hoe simpeler hoe beter. Het is en blijft een code. Het probleem ontstond doordat er een VLOOKUP formule in het formulier staat. Op een of andere manier loopt die vast bij calculate als datzelfde formulier aanstaat. Ik heb er voor gezorgd dat calculate niet meer nodig is in het formulier. Hierdoor is het probleem ook "verholpen". Desondanks bedankt voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan