• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro - cel invoegen boven elk mogelijke geselecteerde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DWzelf

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Beste Lezer,

Ik doe een poging om met macro's aan de slag te gaan in mijn document.
Wat ik d.m.v een macro wil doen is eigenlijk het volgende:

werkblad van beveiliging afhalen
Boven de geselecteerde cel (kan dus eender welke cel in het werkblad zijn) een nieuwe cel invoegen.
- in deze cel zal ik dan een nieuwe tekst typen.

vervolgens een aantal cellen selecteren en met een 2e macro deze selectie sorteren, het werkblad weer beveiligen en opslaan.

Hulp hierbij is welgekome.
Alvastd ank voor de moeite.

Wendy

Dag Wendy,

Moeten de cellen onder de in te voegen cel naar beneden worden verplaatst of moet er een regel worden ingevoegd ?

Erik

Dag Wendy,

Moeten de cellen onder de in te voegen cel naar beneden worden verplaatst of moet er een regel worden ingevoegd ?

Erik

Beste Erik,

Wat een snelle reactie, da's fijn!:)
De cellen zouden inderdaad naar benden verplaatst moeten worden.

Groet,
Wendy

Wendy,

Plaats onderstaande code in het object van het betreffende werkblad, of in een module om de code voor alle werkbladen te kunnen gebruiken.

Code:
Sub InsertCell()
    ActiveCell.Offset(1, 0).Insert Shift:=xlDown
End Sub

Succes,

Erik

Hi Erik,

Dank! Dit lijkt goed te werken zo.
Hoe pak het nu aan als ik ook een willekeurige range of cellen wil sorteren? Kunnen we daar hier op doorgaan of moet ik dan evt een nieuwe topic aanmaken?

Thanks! :thumb:
Wendy

Wendy,

Plaats onderstaande code in het object van het betreffende werkblad, of in een module om de code voor alle werkbladen te kunnen gebruiken.

Code:
Sub InsertCell()
    ActiveCell.Offset(1, 0).Insert Shift:=xlDown
End Sub

Succes,

Erik

By the way... de cel wordt ingevoeg onder de geselecteerde cel. Als ik dat nu boven de geselecteerde cel zou willen is dat dan handig op te lossen?

merci,
Wendy

Hi Erik,

Dank! Dit lijkt goed te werken zo.
Hoe pak het nu aan als ik ook een willekeurige range of cellen wil sorteren? Kunnen we daar hier op doorgaan of moet ik dan evt een nieuwe topic aanmaken?

Thanks! :thumb:
Wendy

Code:
Sub InsertCell()
    ActiveCell.Offset(-1, 0).Insert Shift:=xlDown
End Sub

Opgelost! Merci

Bedankt Erik & Warme bakkertje voor de oplossing!
TOP :thumb:

Ik zet de topic op opgelost!

Wendy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan