Macro combo-box change event wordt onterecht aangeroepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ML71
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ML71

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Ik ben bezig met een projectje waarbij ik vanuit het bronbestand een CSV wil maken. Bij het openen van het bestand wordt een combobox formulier getoond waarin twee variabelen kunnen worden gekozen. Na het invullen van de benodigde gegevens in het werkblad zou dan vanaf het tabblad knoppen gestart moeten worden die de informatie uit het werkblad wegschrijft naar een eigen .xlsx bestand en naar een .csv bestand.

Bij het uitvoeren van de macro wordt echter na het kopiëren van het werkblad naar een nieuw bestand ineens de macro voor het change event van de combobox2 aangeroepen. Omdat de gegevens waar in de macro naar verwezen worden niet in het nieuwe bestand gevonden worden, treedt een foutmelding op. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen... iemand van jullie een idee?

Bekijk bijlage Shares tbv vraag.xlsm

In het Combobox Change event wijzig je de inhoud van de Combobox waardoor het Change event nogmaals wordt geactiveerd en dit blijft zich herhalen tot de stack vol is. Wijzig die code eens in dit:
Code:
Private Sub ComboBox2_Change()
  Application.EnableEvents = False
  ComboBox2.Value = Format(ComboBox2.Value, "dd-mm-yyyy")
  Sheets("variabelen").Cells(2, 6) = ComboBox2.Value
  Application.EnableEvents = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Vul de combobox niet met rowsource maar met list
zo:
Code:
ComboBox2.List = [INDEX(TEXT(EOMONTH(TODAY(),-ROW(1:12)+1),"dd-mm-yyyy"),)]
Hoef je 'm ook niet steeds te wijzigen qua format

welke zoals edmoor hierboven al aangaf zichzelf steeds triggert (gaat dat enableevents trouwens niet tegenhouden)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan