• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MACRO copy cell naar opmerking variabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Dake

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een macro, die per rij waardes uit drie kolommen kopieert naar een opmerking die variabel geplaatst moet worden.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd.
Kolom B= registratie van de naam
Kolom C= registratie kenmerk 1
Kolom D= registratie kenmerk 2

Het is nu de bedoeling dat ná het activeren van de macro door de knop per rij de waardes uit deze drie kolommen gekopieerd worden naar een opmerking. Deze opmerking mag alleen op dezelfde rij komen en alleen daar waar een letter "E" of "F" staat.

Op dit forum staan diverse macro's om cellen naar opmerkingen te kopieren, maar ik ben er geen tegen gekomen die rekening houdt met per variabele rij en een variabele plaats voor de opmerking.

Zou iemand mij kunnen helpen bij het programmeren van deze macro? :oBekijk bijlage VBA-cellen per rij naar opmerking.xlsx

Alvast bedankt voor het meedenken en meekijken.

Zoals zo velen ben je zo onverstandig geweest om je bestand als xlsx-bestand te plaatsen. De meerderheid van de lezers van dit forum kan het dan niet lezen (bij mij gaat het zelfs niet open ondanks dat ik het Office-compatibiliteitspakket heb geïnstalleerd).

En verder: als je wel al een macro hebt gevonden die een opmerking aan cellen toevoegt, dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om ervoor te zorgen dat dat alleen dán gebeurt als de betreffende cel een E of een F bevat? Je doorloopt de betreffende kolom(men) bv. met een for-nextlus aldus:
Code:
Dim x as integer
for x = 1 to 200
if range("A" & x).value = "E" or range("A" & x).value = "F" then
'hier je code om een opmerking in te voegen
end if
next x

Laatst bewerkt:
Deze zou moeten werken, wel de bereiken aanpassen voor uw eigen bestand.

Cobbe

Laatst bewerkt:
@zapatr,

Bedankt voor je snelle reactie en de tip om het in Office '03 te plaatsen.:o
Hierbij het juiste doc: Bekijk bijlage VBA-cellen per rij naar opmerking.xls

Het probleem is dat de bron cel varieert per rij en de locatie waar de opmerking geplaatst moet worden ook verschilt. Namelijk de range blijft in iedere rij gelijk, maar de cel verschilt dus. Wel in "E" en "F", maar niet in "X".

Bovendien groeit de lijst met namen steeds verder en moet de range dus mee groeien.

Kan ik dan jouw code gebruiken?

Hier is de aangepaste macro die rekening houdt met het aantal ingevulde spelers.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
   lregel = Range("B65000").End(xlUp).Row
    Range("G5:P" & lregel).ClearComments
 For rij = 5 To lregel
    For kolom = 7 To 17
       With Cells(rij, kolom)
        If Cells(rij, kolom) = "f" Or Cells(rij, kolom) = "e" Then
            .AddComment
            .Comment.Text Text:=Cells(rij, 2) & Chr(10) & Cells(rij, 3) & Chr(10) & Cells(rij, 4)
        End If
       End With
    Next
 Next
End Sub

Cobbe

@Cobbe

bedankt voor de snelle reactie. Lijkt erop dat dit precies is wat ik zoek. Kan ik hiermee automatisch nieuwe rijen aan het bereik toevoegen? Of moet ik de Macro dan handmatig aanpassen om het bereik groter te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan