• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro datawegschrijven op variabel tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

RIsK77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2020
Goedemorgen,

Ik heb, waarschijnlijk voor de ervaren gebruikers, een simpele vraag. Ik kom er alleen zelf niet uit door gebrek aan kennis.

Vanaf volgend jaar verandert de manier van berekenen van de handicap (hcp) voor golf. Ik wil graag voor mijzelf, maar ook voor mijn golfmaatjes, kunnen berekenen wat de impact is van deze verandering.

Hiervoor heb ik in excel een macro gemaakt met behulp van de "Record macro" knop, ook omdat ik niet heel bekend ben met VBA.

In het kort wat er moet gebeuren:

Ik vul minimaal 8 scores in van een speler (de aangepaste bruto score), de gespeelde baan, en de bijbehorende course- en slope rating (staan in een apart tabblad). Volgens een formule bereken ik het dagresultaat. Van de laatste 20 dagresultaten neem je het gemiddelde van de beste 8, afgerond op 1 decimaal.

Per tabblad staan de scores per speler (hoeft niet maar leek mij handig en overzichtelijk). Ik wil de macro dus per tabblad (of speler) kunnen draaien en de gegevens weg kunnen schrijven (bijvoorbeeld in een apart tabblad (datum, naam, hcp). Als er een nieuwe score bijkomt wil ik die per speler toevoegen en opnieuw de macro draaien om voor die specifieke speler de nieuwe handicap te kunnen bepalen. Er kunnen geregeld nieuwe spelers toegevoegd worden.

Er staat een kort filmpje online met verduidelijking van de berekening:
https://youtu.be/T34J6T2kWU0

Uiteraard heb ik fictieve namen gebruikt in mijn voorbeeld. Als ik nu mijn macro run dan schrijft de macro de berekende handicap steeds weg op tabblad RIsK77, en niet op het tabblad van de speler waarover ik bereken. Het liefst zou ik elke nieuwe berekening ook op een apart tabblad wegschrijven zodat ik ook over het verleden de handicap per speler kan zien (en in een mooi grafiekje bijvoorbeeld)

Wie kan mij op weg helpen? Er zullen nog genoeg vragen zijn. Laat maar komen.

Groet,
RIsK77

Bijlagen

Het bestand wat je hebt geplaatst bevat geen macro (xlsx). Maak er een werkblad van met macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan