Macro die automatisch print

Status
Niet open voor verdere reacties.

103720

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Vooraf: ik heb niet veel verstand van Access. Vandaar dat ik hier kom.

Nu mijn vraag; ik wil een macro maken die een rapport print. Ik heb de macro zover gekregen dat hij het gewenste rapport opent maar daarna krijg ik het popup-scherm met de vraag waar ik de uitvoerindeling wil opslaan. Ik heb in de macro het volgende aangegeven:

UitvoerenNaar : Rapport; Klachtenformulier; PDF-indeling (*.pdf); ; Nee; ; 0; Afdrukken

Maar ik wil hem eigenlijk niet als PDF ergens opslaan. Ik wil gewoon dat hij dat rapport dan automatisch print.

Is dat mogelijk? En zo ja, kan iemand me helpen dat te realiseren?

stDocName = "De naam van je rapport"
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal

dat is het

Hoe roep je de macro nu aan?

Via een knop op een formulier?

OK. In design mode kun je door met rechts op de knop te klikken de eigenschappen oproepen van de knop.

Vervolgens kun je naar de tab Events
Klik op de event: On Click
En klik vervolgens op de puntjes

Daar kun je de code plakken.

Als ik op de puntjes klik ga ik naar een scherm waar ik een actie en een argument kan invoeren. Maar daar staat juist al :

UitvoerenNaar :
bij Actie en

Rapport; Klachtenformulier; PDF-indeling (*.pdf); ; Nee; ; 0; Afdrukken
bij Argumenten

Ik kan daar de code niet in plakken.

Je moet gewoon OpenReport kiezen
een report name opgeven

Als je dan de macro start, wordt het rapport afgedrukt.

Ik ging er vanuit dat je met VBA het rapport af zou drukken.

Je moet dus niet OutputTo kiezen.

Dag Nire,

Het lukt me niet.

Hierbij een schermafdruk van hoe het er uit zag. Met RapportOpenen open ik dus een rapport waarin gevraagd wordt naar het nummer van het rapport wat ik wil printen. Dat werkt. Als ik de macro start dan opent hij het nummer waar ik om vraag. Maar dan gaat hij naar UitvoerenNaar en dan loopt hij vast (in zoverre dat hij dus een pdf bestand wil opslaan).

1266403114-960.jpg

Waarom wil je uitvoerennaar?

Dat kun je gewoon weghalen mijns inziens.

Dag Nire,

Omdat ik eigenlijk het rapport meteen wil printen. Dus 1 druk op de knop in het schakelbord en hij vraagt dan om een rapportnummer. Dan vul je dat nummer in en daarna zou dan automatisch dat rapport geprint moeten worden.

Als ik UitvoerenNaar weghaal opent hij het rapport maar print hij niets

Bij Beeld moet je Print selecteren (tenminste, dat is de engelstalige optie, dus NL zal wel iets zijn van afdrukken)

Als ik dat doe (en ik haal UitvoerenNaar weg) krijg ik de melding:
'Kan macroactie OpenReport niet uitvoeren met het opgegeven argument Beeld in uitgeschakelde modus of vanuit een ingesloten macro. '

Even tussendoor, bedankt voor de antwoorden alvast.

En de argumenten heb je ook al weggehaald?

hm... je hebt inderdaad gelijk. Ik teste het in 2003. In 2007 werkt dit inderdaad niet.

Laatst bewerkt:
Wacht. Ik denk dat je in Disabled mode zit.
Als je de database opent, krijg je dan een balk te zien met een beveiligingswaarschuwing?
Kun je op opties klikken en kiezen voor enable content?

Daarna werkt de macro bij mij namelijk wel.

Dag Nire,

Nee, ik kan gewoon in de database. Krijg geen enkele melding te zien.

Kon het vinkje niet aanvinken (Berichtenbalk). Heb nu een en ander aangepast. Krijg nu wel de balk te zien, en nu werkt het inderdaad.

GEWELDIG BEDANKT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan