hallo allemaal 
Ik heb hier dus een vraagje en ik hoop dat het überhaupt mogelijk is.
Ik kan niet zo gemakkelijk een voorbeeld van het excell sturen, want het is "vertrouwlijk"
anyways, waar het get om.
Ik heb toe nu toe een werkende macro.
wat doe ik?
ik haal uit een draaitabel een paar regels op.
de draai tabel wordt hele tijd gefilterd op een VOR-nummer. bijvoorbeeld VOR1400228.
nauw nu moet ik constant zelf het VOR nummer in draaitabel filter kopieren en vervolgens me macro, en dan weer.
is er een manier om in mij macro een paar regels toe te voegen, zodat de macro het VOR nummer wat ik momenteel in mijn copy/paste heb staan in de filter plakt?
mijn macro tot nu toe:
zoals je misschien al ziet, de laatste 2 regels, kopiert hij het nieuwe juiste VOR nummer. wat daarvoor af gaat is opzich onbelangrijk
de laatste regel is om naar het blad te gaan van de draai tabel
in de laaste blad "inlees verkoop" moet er gefiltered worden op colom V titel van de filter is Ordernr. mocht dit enige hulp geven
bedankt alvast

Ik heb hier dus een vraagje en ik hoop dat het überhaupt mogelijk is.
Ik kan niet zo gemakkelijk een voorbeeld van het excell sturen, want het is "vertrouwlijk"
anyways, waar het get om.
Ik heb toe nu toe een werkende macro.
wat doe ik?
ik haal uit een draaitabel een paar regels op.
de draai tabel wordt hele tijd gefilterd op een VOR-nummer. bijvoorbeeld VOR1400228.
nauw nu moet ik constant zelf het VOR nummer in draaitabel filter kopieren en vervolgens me macro, en dan weer.
is er een manier om in mij macro een paar regels toe te voegen, zodat de macro het VOR nummer wat ik momenteel in mijn copy/paste heb staan in de filter plakt?
mijn macro tot nu toe:
Code:
Sub test2()
'
' test2 Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+e
'
Columns("I:I").Select
Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Select
Selection.Copy
Sheets("Blad6").Select
Range("N417").Select
ActiveSheet.Paste
Range("N475").Select
Application.CutCopyMode = False
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=SUM(R[-57]C:R[-1]C)"
Range("N475").Select
Selection.Copy
Range("J487:J1286").Find("").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("J487:J1286").Find("").Select
[B] Range("A" & ActiveCell.Row).Copy
Range("K490").Select[/B]
Sheets("inlees verkoop").Select
End Sub
de laatste regel is om naar het blad te gaan van de draai tabel
in de laaste blad "inlees verkoop" moet er gefiltered worden op colom V titel van de filter is Ordernr. mocht dit enige hulp geven
bedankt alvast

Laatst bewerkt: