• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro draaitabel verversen 2e verzoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Beste excelliefhebbers

dacht dat ik het voor elkaar had, maar helaas
ik heb nu al zoveel foutcodes gehad dat ik het overzicht kwijt ben gr gr

In de bijlage
na het tabblad "scheidingsblad" staan 3 draaitabellen met grafieken die ververst moet worden dmv een macro button, de data staat in in het tabblad "vlootlijst"

Wie kan mij nogmaals helpen???

Bijlagen

Code:
Sub Verversen_PT()
    Sheets("machine per categorie").PivotTables("PivotTable1").RefreshTable
    Sheets("Machines per bouwjaar").PivotTables("PivotTable2").RefreshTable
    Sheets("Aantal machines per contract").PivotTables("PivotTable3").RefreshTable
    Sheets("vlootlijst").Select
End Sub

Mvg

Rudi

Of deze:

Sub Updaten()

Dim DT As PivotTable
Dim WS As Worksheet
For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
For Each DT In WS.PivotTables
DT.RefreshTable
Next
Next

End Sub

Goedeavond Rudi,

Moet ik de code achter een button hangen, of moet hij in de eigenschappen van het werkblad staan, of in "this workbook"

Ik hoor graag nog even van je

gr Ruva

Plaats hem in een standaardmodule en maak dan een button die gelinkt is met macro

Mvg

Rudi

De code van Clipstra zou ik achter de calculate-gebeurtenis van het werkblad met de brongegevens hangen (zoals eerder vandaag al door Wigi geopperd...). Dan wordt elke dt in je werkmap automatisch bijgewerkt als er iets in je brongegevens wijzigt, en heb je geen module of knop nodig.

Zelf geef ik meestal de voorkeur aan deze regel code achter elk worksheet met een draaitabel:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ActiveSheet.PivotTables(1).RefreshTable
End Sub
De dt wordt dan pas bijgewerkt als de gebruiker het werkblad activeert. (Dit gaat er vanuit dat je per sheet maar één draaitabel hebt, wat meestal wel zo is.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan