Macro en knoppen in acces 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo ff een vraag,

Ik heb een oproep query gemaakt in acces. Om de velden om het formulier in te vullen. Nu heb ik naast die velden een knop gemaakt. ( deze heb ik verbonden met een macro die de query activeerd) Wanneer men op die knop drukt krijgt met een venster, waar ze de sleutel in kunnen vullen.

Deze sleutel behoor natuurlijk tot een hoop info die dan op het scherm in die velden verschijnt. Dit werkt allemaal prima.

Alleen wanneer ik het dan nog een keer wil proberen krijg ik dat schermpje niet meer. De knop werkt dus maar voor 1 keer. Vervolgens moet je dan het formulier afsluiten en weer opstarten dan kan je hem dus weer gewoon gebruiken.

Dit moet toch ook anders kunnen, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die knop meerdere keren kan gebruiken. Misschien iets met een knop daarnaast dat alles weer ververst wordt, en dat die knop daarna weer te grbuiken is.

Weet iemand wat ik kan doen?

heel erg bedankt :thumb:

knackje

Zo te zien weet niemand dit dus, nou dan maar ff een andere oplossing zoeken. Daarom een vervolg vraag:

Ik wil dus uit een formulier met honderden records beplaade record opzoeken.

Als men b.v een lokaal zoekt moet men ergens kunnen intikken of aangeven dat met b.v lokaal 16 zoekt. Vervolgens moet men dan alle records die behoren bij lokaal 16 op het scherm kunnen zien.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

bedankt knackje

P.s dus niet met query's + parameters aankomen want dan kan ik maar 1 keer die fuctie gebruiken. Want het formlier slaat die filter tijdelijk op. Pas als ik het form opnieuw opstart kan ik hem weer een keer gebruiken. Misschien weet iemand wel hoe ik die filter telkens kan verwijderen ( Moet dan wel met een knop gebeuren, op de taakbalk staat wel zo'n knop maar is dus niet zo gebruiks vriendelijk)

Laatst bewerkt:
Query met variable

Is het niet mogelijk om in de query een variable te vullen?
Zet onder het veld dat de informatie bevat waarop je wil selecteren [vul in wat je zoekt].
Als je dan de query start komt er altijd een box met deze vraag waarop je iets kunt vullen waarmee de query gaat zoeken.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie, jouw oplossing is nou net het probleem wat ik hier boven heb beschreben.

Waneer ik deze manier gebruik. En uitvoer op een formulier Onthoud het formuilier de filter. Je moet dan het formulier opnieuw opstarten om die knop ( die de filter activeerd) nog een keer te kunnen gebruiken.

Een oplossing zou zijn een knop er naast die die filter weer verwijderd. Maar ik weet niet hoe dat moet. iemand wel.

Voor de mensen die het niet snappen heb ik ff een plaatje toe gevoegd

knackje

Bijlagen

• acces filter.gif
    acces filter.gif
    86,9 KB · Weergaven: 64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan