• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro even onderbreken, daarna weer door laten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Ik heb een Excel-sjabloon (Factuur.xlt), waarmee ik een nieuwe nota kan aanmaken.

Actie 1
Via een macro worden er gegevens al ingevuld in de nieuwe nota, zoals datum, notanummering.
Dezelfde macro zorgt er voor, dat het unieke notanummer wordt bijgehouden in een aparte Excel-bestand (FactNrs.xlsx).

Actie 2
Als in de nieuwe nota de klantgegevens zijn gekozen, via een validatie-actie,

Actie 3
laat ik een tweede macro lopen, die ervoor zorgt dat in factnrs.xls, naast het unieke notanummer, de naam van de klant wordt toegevoegd.

Is een en ander niet in één macro onder te brengen, waar, bij Actie 2, de macro tijdelijk wordt onderbroken en, na invullen via validatie (Actie 2), weer verder kan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Cobbe.

Goed dat je dát in de gaten wil houden.
Maar de vraag gaat zéker over Excel.
Even verder kijken, dan je neus lang is! :eek:

Dan zou ik er op z'n minst een Excelbestand als bijlage bij doen en geen Wordbestand.

Me dunkt dat je probleem opgelost is als je eerst je klantnaam invult en daarna dat hele datum en nummergedoe uitvoert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan