• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro excel 2003 vs andere versies

• Onderwerp starter Onderwerp starter rg027
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Is het mogelijk dat bepaalde macro's gemaakt in excel 2003 niet werken (blokkeren) in andere versies van excel? Hoe kan dit opgelost worden?Ik zit zelf met de versie 2003 maar op een andere comp.(versie 2000) krijg ik foutmeldingen van bepaalde macros

Hoi rg027,

Wat je kunt proberen, is excel en VBA onder elkaar op je beeldscherm te plaatsen, en dan in de VBA-editor de betreffende macro stap voor stap doorlopen door telkens op F8 te klikken. Je ziet dan wat er in Excel gebeurt.
Het is mogelijk dat je gebruik hebt gemaakt van een faciliteit die in Excel versies ouder dan 2003 niet bestond. Die Excelversie snapt daar dan niets mee en kan daarom vast lopen, een ongeldige bewerking uitvoeren of anderszins excel afsluiten.

Het is ook mogelijk dat jij op jouw pc bijv. Analysis Toolpak hebt geïnstalleerd, maar op die andere pc is dat niet gebeurd.

Groeten,

Richard

Excel 2003 lezen in 2000? Tsja, een DVD afspelen op een grammofoon lukt ook niet al te best he :)

Een gewoon werkboek met wat eenvoudige functies zal weinig problemen opleveren. Zodra het allemaal wat ingewikkelder wordt, vraag je om problemen met dergelijke conversies.'
Probleem is gewoon dat er teveel gewijzigd is aan de mogelijkheden van het programma.

Wat je nog zou kunnen proberen is je bestand in Excel 2003 opslaan als een Excel 97-2002 (5.0) bestand, maar het risico bestaat ook dan dat je macro's niet meer werken.

Heb de map wel opgeslagen als excel werkmap die ook zou moeten werken met vorige versies dus niet aals excel 2003 map

Ik weet waar de macro vastloopt(had ik al bekeken).

Miischien dezelfde macro eens opnemen in een vorige versie van excel en deze laten draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan