• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro Excel bij invoer naam meteen datum en tijd weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonpic

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2015
Goedemiddag,

Op mijn werk gaan we de prikklok vervangen door een computer met een Excelbestand en een barcodescanner.
Tabblad scannen: Medewerker scant in kolom A medewerkerscode --> in kolom B scant medewerker code voor in of uit --> nu wil ik in kolom G en H automatisch de datum en tijd ingevuld hebben.
Ik ben wel handig met formules, maar heb totaal geen verstand van programmeren.
Wie kan me helpen?

GroetjesBekijk bijlage Weekplanning hersteld excel forum.xlsx

Toch niet helemaal opgelost

Het is belangrijk dat de datum en tijd blijft staan. Medewerkers komen namelijk op verschillende tijden binnen en de inkomende datum en tijd moet geregistreerd worden en dus niet meer wijzigen.
Nu past de hele kolom zich aan wanneer ik het bestand later open en weer een nieuwe medewerker in scan.

Ja stom, het belangrijkste vergeten,
Plak dit in ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim cl As Range
For Each cl In Range("G2:G" & Range("G" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
 If IsDate(cl) = True Then
  cl = cl.Value
  cl.Offset(, 1) = cl.Offset(, 1).Value
 End If
Next
End Sub

Ik heb het geplakt, echter werkt het nog steeds niet naar behoren.

Als ik bijvoorbeeld de eerste drie regels gevuld heb op 14:43 en ik vul in de vierde regel een nieuwe werknemer in komt in de hele kolom 14:44 te staan.
Hoop dat ik het duidelijk genoeg uit leg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan