macro excel naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Booker

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
In de bijlage heb ik een excelblad staan waarvan de macro alleen werkzaam is vanaf 2007.

Nu wil ik dat deze macro ook werkt in excel 2003, maar krijg dit niet voor elkaar.

Wie zou mij kunnen helpen?

Bijlagen

Je document is op 1 woord na helemaal leeg, ik zie dus ook geen macro.

En waar is die macro dan? Overigens kan Excel 2003 helemaal geen pdf export maken, en 2007 ook alleen maar met een addin. Dus je kan wel willen dat de macro ook in 2003 gaat werken, maar het lijkt mij een Don Quichote actie...

Sorry edmoor.

Er moet iets fout gegaan zijn bij het opslaan van de bijlage.

Ik zal hem, als ik deze heb aangepast opnieuw plaatsen.

Het gaat om een factuur in excel die ik (toen ik excel 97 nog had gemaakt heb)

Deed het tot nu toe precies wat ik wilde, maar alleen als ik hem via de mail verstuurde kreeg ik commentaar van de ontvanger dat er vanalles veranderd kon worden.
Dit is eigenlijk niet de bedoeling vandaar dat ik er een (via een macro) een pdfje van wil maken.

Heb al verschillende forums bekeken, maar die hadden alleen uitkomsten voor 2007 en hoger.

Vandaar deze vraag.

Ik ben benieuwd wat je er toen van hebt gemaakt want wat Octafish zegt is helemaal correct.

Als het gaat om de functie FactuurAfdrukken() dan zal je een PDF Printer als standaard printer geïnstalleerd hebben gehad toendertijd. Dat kan ook nu weer werken. Kijk bijvoorbeeld eens naar Bullzip:
http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php

Al is het natuurlijk beter om die 14 jaar oude versie gedag te zeggen en te upgraden naar minimaal Office 2010 die dat standaard kan.

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, maar dit neemt meer tijd in beslag dan ik gebruikelijk heb.

De laatste tijd moet alles binnen enkele seconden klaar zijn om te verwerken, die je meestal niet hebt.

Vandaar de vraag of dit binnen een knopdruk mogelijk is

Ik heb 2 opties genoemd en je zegt er niet bij welke je hebt gedaan.

Als je het via een PDF printer doet en je werkt met Windows 10 kan je ook de Windows PDF printer gebruiken.
En wat die extra seconden betreft kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem is.
Zowel, dan zal je echt naar minimaal Office 2010 moeten.

Laatst bewerkt:
Zelf werk ik thuis met office 2010 , hier heb ik de macro voor pdffactuur werkend zoals ik hem wil hebben (klantnaam met factuurnummer).

Ik werk voor een kleine zelfstandige die office 2003 heeft vandaar de vraag voor een macro onder de knop pdffactuur.

Dit komt alleen voor als er een mailtje van de factuur verstuurd moet worden (is geen outlook - gmail - hotmail etc.), maar een webmail.

Je initiële vraag was een stukje code onder knop voor het maken van een PDF van het Excel bestand. Daar is antwoord op gegeven. Als er geen mogelijkheid is voor het upgraden van Office is er geen andere mogelijkheid.

Laat je klant PDFcreator installeren.
Daarna kun jij een macor maken die een bepaald bestand als PDF opslaat.

Daarvoor heb je helemaal geen 'nieuwe' versie van enig Office programma voor nodig (ook al probeert MS je dat anders voor te spiegelen).
Latere versies zijn meestal alleen commercieel (de portemonnee van MS) een verbetering.

Daarna kun jij een macro maken die een bepaald bestand als PDF opslaat.

Bijv.

Code:
Sub M_snb()
   c00=activeprinter
   activeprinter="PDFcreator"
   activeworkbook.printout
   aciveprinter=c00
End sub

Daarvoor heb je helemaal geen 'nieuwe' versie van enig Office programma voor nodig (ook al probeert MS je dat anders voor te spiegelen).
Latere versies zijn meestal alleen commercieel (de portemonnee van MS) een verbetering.

Daarna kun jij een macro maken die een bepaald bestand als PDF opslaat.

Bijv.

Code:
Sub M_snb()
   c00=activeprinter
   activeprinter="PDFcreator"
   activeworkbook.printout
   aciveprinter=c00
End sub

Daarvoor heb je helemaal geen 'nieuwe' versie van enig Office programma nodig (ook al probeert MS je dat anders voor te spiegelen).

Aangezien ik op dit moment niet de mogelijkheid heb om dit uit te proberen zal ik het moeten verschuiven naar 2017.

Ik wens alle forumgebruikers een gezond en productief 2017.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan