• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MACRO Excel - Tekst splitsen bij meer dan 60 karakters

Status
Niet open voor verdere reacties.

SSertin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2020
Hallo iedereen,

Ik heb enkele kolommen in excel en zou alle mogelijke combinaties willen samenvoegen door middel van een macro willen samenvoegen. Dit is mij al gelukt. Ik kan alle combinaties vormen van Type-Bord-Folie-Afmetingen, in een tweede kolom wil ik de omschrijvingen (Type omschrijving, Bord omschrijving, Folie omschrijving en Afmeting omschrijving). Ook dit lukt mij. Nu indien de omschrijving langer wordt dan 60 karakters, zou Folie omschrijving en Afmeting omschrijving in een derde "Extra omschrijving" kolom moeten komen. Dit lukt mij helaas niet... Wie kan hulp bieden? Onderstaande het proces van de macro dat ik geprobeerd heb.

Excelfile.PNGAS WAS.PNGAS IS.PNG

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij. Ik hoop niet dat je verwacht dat wij je macro’s gaan overtypen, want dat gaat echt niet gebeuren. In plaats daarvan het verzoek om je bestandje (met de macro’s uiteraard) toe te voegen. En alvast een tip voor je volgende berichtje: je ziet ergens op de pagina een link met de tekst Quote. Blijf daar vooral vanaf :).

dat kan perfect in die 1e lus ingebouwd worden en eigenlijk kan je met de arrays werken ipv. de cellen.
Maar inderdaad, ook ik ga dit niet liggen overtikken.

Ik hoopte op een formule of dergelijke die ik in mijn lus zou kunnen inbouwen te verkrijgen. Ik verwachtte zelfs geen volledig uitgewerkte oplossing van mijn probleem.
Bijgevoegd alvast het bestand...
UPDATE: Daar het bestand gezipt ook nog te groot blijkt te zijn, kan ik het niet delen... Ik probeer een verkleinde versie te maken!

Laatst bewerkt:
Sub Macro_artikels_genereren()
Range("A2:G999999").Select
Selection.ClearContents
K9 = Columns(9).SpecialCells(2)
K12 = Columns(12).SpecialCells(2)
K15 = Columns(15).SpecialCells(2)
K18 = Columns(18).SpecialCells(2)

ReDim A18(1 To (UBound(K9) - 1) * (UBound(K12) - 1) * (UBound(K15) - 1) * (UBound(K18) - 1), 1 To 7)
For a = 2 To UBound(K9)
For b = 2 To UBound(K12)
For c = 2 To UBound(K18)
For d = 2 To UBound(K15)
t = t + 1
A18(t, 1) = K9(a, 1) & K12(b, 1) & K15(d, 1) & Cells(c, 18)
A18(t, 2) = Cells(a, 10) & " - " & Cells(b, 13) & " - " & Cells(d, 16) & " - " & Cells(c, 19)
A18(t, 4) = Cells(a, 11) & " - " & Cells(b, 14) & " - " & Cells(d, 17) & " - " & Cells(c, 20)

A18(t, 6) = K9(a, 1) & K15(d, 1)
A18(t, 7) = Cells(c, 18)
Next d
Next c
Next b
Next a
[A2].Resize(UBound(A18), 7) = A18
End Sub

Ziezo - Het gaat dus over de vetgedrukte lijnen die zouden opgesplitst moeten worden indien deze groter worden dan 60 karakters...

Laatst bewerkt:
En vermijd altijd 'Select' en 'Activate" in VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan