• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro filldown

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik wil in een macro een formule binnen een tabel naar beneden kopieren. Als ik de macro via 'macro opnemen' maak, en ik dubbelclick op het kleine zwarte vierkantje, rechts onderin de cel, dan vult hij keurig de formule tot onderin de tabel. :D

Maar nu het volgende: deze macro werkt wel, maar bij een tabel met meer of minder regels gaat het niet goed.:( Deze macro werkt namelijk niet met relatieve verwijzingen, maar hij zet de cellen vast volgens de oorspronkelijke tabelgrootte.
'
Range("B2").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("B2:B8")
Range("B2:B8").Select

Wie kent de formule die ik moet invullen, waarmij hij dus (in het voorbeeld) niet de oorspronkelijke range B2:B8, maar in alle gevallen tot onderin de tabel de formule downfillt.:confused:

Gert

Probeer het eens met plakken speciaal.
Code:
Sub Macro3()
Application.ScreenUpdating = False
    Range("B2").Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas
    Application.CutCopyMode = False
Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Selecteer het aantal cellen wat je wilt voorzien van je formule en laat de macro lopen.

Succes

Dit is de exacte code:

Code:
Sub doorvoeren()
    With Range("B2")
        .Copy
        .AutoFill Range(.Cells(1), .Offset(, -1).End(xlDown).Offset(, 1))
    End With
End Sub

Wigi

Trouwens, ook jij bedankt Demeter;) Maar ik weet niet van te voren hoeveel regels het bestand heeft, dus jouw oplossing gaat niet werken. De oplossing van Wigi doet precies wat ik wil.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan