• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro, Formule met VERT.ZOEKEN door kopiëren naar einde van tabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerxjac

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
21
Op Blad1 zijn de kolommen A t/m P gevuld, het aantal regels is variabel.
Op Blad2 staan 3 kolommen waarvan kolom B & C achter kolom P op blad1 gekopieerd moet worden door middel van VERT.ZOEKEN.

Ik heb op dit moment de code:
(Er staat nu Q2:Q ipv Q2:R maar twee kolommen krijg ik niet werkend dus ga het maar twee keer uitvoeren 1x voor kolom Q en 1x voor kolom R)

Code:
Sub test()
Dim Lastrow As Long
Application.ScreenUpdating = False

Lastrow = Range("P" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Range("Q2:Q" & Lastrow).Formula = "=VERT.ZOEKEN(L2;Blad2!A:C;2;ONWAAR)"
ActiveSheet.AutoFilterMode = False
Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Op een of andere reden kopieerd deze macro niet de formule in de velden.
Vervang ik “=VERT.ZOEKEN(L2;Blad2!A:C;2;ONWAAR)" door een eenvoudige formule, bv. “=M2” dan worden de velden wel gevuld met de formule.

Wat kan ik doen om toch de formule “=VERT.ZOEKEN(L2;Blad2!A:C;2;ONWAAR)" gevuld te krijgen?
 
Of je gebruikt FormulaLocal, maar dan werkt het alleen in de Nederlandse versie.
 
Dank jullie allemaal,.. weer wat geleerd, wist niet dat Nederlandse formules niet werkten :eek:

:thumb:
 
Als ik een formule nodig heb in VBA, maak hem eerst een keer in een normale cel.
Daarna selecteer ik die en start ik de macro recorder. Tenslotte druk een keer op F2, gevolgd door Enter en stop ik de macrorecorder.
Nu heb je de formule vertaald en wel in VBA. M.b.v. knippen/plakken zet je hem zo op de plek waar je hem wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan