Macro gebruiken in een rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Stel ik heb een macro gemaakt die in een rij diverse kolommen een getal plaatst,
maar nu wil ik naar de volgende rij en nu wil ik die zelfde kolommen ook in vullen
moet ik dan een nieuwe macro maken of kan ik in de macro een stukje code
plaatsen dat hij naar de rij kijkt vanuit waar hij aan geroepen word.

Dat laatste is zondermeer mogelijk. Een nieuwe macro is dus niet nodig.

IK heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet echt... ben ook leek in excel
kun je misschien een stukje code geven waar ik misschien mee uit de voeten kan
ik moet anders 200 macro's maken en daar heb ik niet zo een zin in..... misschien
dat je me een stukje op weg kan helpen.....

bij voorbaat vriendelijk dank

Plaats het bestand of een voorbeeldbestand zonder gevoelige info eens met de beschrijving wat je graag wilt.

Bekijk bijlage testhelpmij (1).xlsm

In dit bestand is de bovenste regel met 10 macro's die telkens 4 cellen vullen met een 1 dit houdt in beschikbaar
voor planning. We werken met 2 dag delen maar ook partimers vandaar dat ik iedere dag een overzicht wil.
Alleen om voor iedere regel 10 macro's te maken vind ik beetje overdreven veel werk, en ik ben met excel niet echt
handig. Vandaar mijn vraag of ik dezelfde macro's op een andere regel kan gebruiken.

Wat je wil kan prima, maar alleen met een juiste opzet. De knoppen hebben allemaal een naam. Die naam kan je in de code van een knop ophalen met de opdracht Knopnaam = Application.Caller.

De knoppen heten nu allemaal "Knop 1" en die 1 verschilt per knop, ze hebben dus allemaal een eigen nummer. Geef ze daarom eerst allemaal een goede naam.
Die voor vrijdagochtend noem je dan lijkt me Vrijdagochtend. En zo doe je dat voor alle knoppen. Daarna is het eenvoudig om met 1 routine alles te regelen.

De knoppen een naam geven kan je doen door in de Ontwikkelaars tab Ontwerpmodus in te schakelen.
Als je dan met rechts op zo'n knop klikt zie je links bovenin in het naamvak van Excel de naam van de knop staan.
Die naam kan je daar aanpassen. Wel afsluiten met de Enter toets.

Als je dat hebt gedaan, plaats dan het document hier nog eens en kunnen we je eenvoudiger verder helpen.

IK heb het bestand gemaakt zoals je vroeg ieder knop van een naam voorzien alleen als ik het bestand opsla geeft hij alle knoppen wederom een nummer

Bestand staat er ik krijg alleen niet alle knoppen onder 1 kolom dezelfde naam,
als ik hem opsla maakt hij er gelijk weer nummers van

Bijlagen

De namen moeten per knop uiteraard wel uniek zijn.

Ok. Maar zal er niet eerder tijd voor hebben dan zondagavond. Misschien dat iemand anders me voor zal zijn.

Had wat extra tijd vandaag. Er is nog maar 1 Sub over en deze is helemaal gebaseerd op de namen van de knoppen, dan heb je dat niet voor de kat z'n viool gedaan :P Van de 200 die je eerder noemde is er dus maar 1 over die ook het leegmaken regelt.

Probeer het eens:
Bekijk bijlage testhelpmij.xlsm

Laatst bewerkt:
Mag ik je heel vriendelijk bedanken, dit is echt super ...... bedankt.

Maar de knop lijst leegmaken had een paswoord zodat je niet per ongeluk de lijst kon wissen.
dus laat ik die maar even buiten de lijst om gaan. en geef ik een eigen macro mee

Maar echt dit heeft me super geholpen.....misschien toch er maar eens een cursus aan wagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan