• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro gegevens op ander blad wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan86

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik zou graag voor het volgende een macrocode willen:

In het bijgaande bestand moet op blad 1 het loon worden ingevoerd. Ik zou graag willen dat dat loon in blad 2 bij het juiste loonnummer wordt weggeschreven. Is dit mogelijk met een macro?

Gr.
Stefan

Bijlagen

Blad2 in E5 : =hlookup(A5;Blad1!B4:B5;2;0).
hlookup = hor.zoeken in NL

Bedankt voor je antwoord. Dit is helaas niet wat ik in gedachte heb. Blad 1 B5 betreft namelijk een invoerveld. Ik wil graag een macro maken die de waarde van cel B4 opzoekt in blad 2 en dan de waarde van blad 1 B5 wegschrijft in tabel loon bij het juiste loonnummer.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk geformuleerd heb.

De vraag is duidelijk :
In het bijgaande bestand moet op blad 1 het loon worden ingevoerd. Ik zou graag willen dat dat loon in blad 2 bij het juiste loonnummer wordt weggeschreven. Is dit mogelijk met een macro?
Dus als je in blad1 iets invoert, wordt het in blad 2 weggeschreven. Je antwoord is duidelijk anders dan de oorspronkelijke vraag.

Laatst bewerkt:
Hallo stefan86,

Misschien dat je hier wat aan hebt.
Code:
Sub tst()
  For Each c In Sheets("Blad2").Range("A3:A7")
    If c.Value = Sheets("Blad1").Range("B4").Value Then
       c.Offset(, 4) = Sheets("Blad1").Range("B5").Value
    End If
  Next
End Sub
Met vr gr
Jack

Of ?
Code:
Sub tst()
On Error Resume Next
    With Sheets("Blad2").Columns(1)
        .Find([Blad1!B4], , xlValues, xlWhole).Offset(, 4).Value = [Blad1!B5].Value
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan