• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro in beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb een blad waarvan het grootste gedeelte van de cellen beveiligd is. Nu heb ik 1 knop waar een macro aan hangt. Door middel van die knop wordt de eerste cel op het volgende werkblad geselecteerd.
Als ik nu het blad beveilig (gebruikers morgen alleen ontgrendelde cellen selecteren) dan doet de macro het niet. Dan krijg ik de fou: 1004, Eigenschap Text van klasse Characters kan niet worden ingesteld. Als ik echter de beveiliging eraf gooi, dan doet de macro het gewoon. Is hier een oplossing voor?

In de macro het werkblad beveiliging afzetten, en na het uitvoeren van de macro, opnieuw de beveiliging aanzetten.

Joske

Eerst even het worksheet uprotect zetten: ActiveSheet.Unprotect je dingetje doen en dan weer ActiveSheet.Protect

Ron

Wellicht kan je de file hier even plaatsen. Wel alle confidentiele informatie eerst weghalen!

Ron

Sub ButtonTabblad()
'
' ButtonTabblad Macro
' De macro is opgenomen op 18-05-2007 door RoonA.
'

'
ActiveSheet.Unprotect
ActiveSheet.Shapes("Rectangle 16").Select
Selection.Characters.Text = "" & Chr(10) & "Volgende Tabblad Invullen"
With Selection.Characters(Start:=1, Length:=26).Font
.Name = "MS Sans Serif"
.FontStyle = "Standaard"
.Size = 10
.Strikethrough = False
.Superscript = False
.Subscript = False
.OutlineFont = False
.Shadow = False
.Underline = xlUnderlineStyleNone
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
Sheets("Artikelen").Select
Range("A9").Select
ActiveSheet.Protect
End Sub

aan het begin van de code

HTML:
ActiveSheet.Unprotect Password:="Jouw wacht woord"

aan het einde va de code
HTML:
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Gr Justes

ik krijg nu een fout bij de regel na:
ActiveSheet.Unprotect Password:=""

dus bij de regel:

Hallo Arjen,

aan het begin van de code doe je ActiveSheet.Unprotect. Dat zal het blad waar je bezig bent van de beveiling af halen.

Halverwege spring je naar een ander sheet en dat is nog steeds beveiligd. De unprotect moet komen na: Sheets("Artikelen").Select

Werkt dat beter?

Ron

Helaas helpt dat niet. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding van die betreffende regel, namelijk:"Fout -2147024809 (80070057)
Het item met de opgegeven naam is niet gevonden

wilde het voorbeeldbestand al uploaden maar daar heb ik bepaalde info uitgehaald, en die doet het wel met beveiliging erop. dus ik snap niet wat er nu fout aan kan zijn.

helaas niet. in het goede bestand, dat echt gebruikt moet gaan worden, krijg ik nog steeds een error.

edit: op de een of andere manier doet ie het nu wel :S

Te vroeg gejuicht: nu doet ie het weeer niet.

Laatst bewerkt:
Arjo,

Tja....

Maar, als je voorbeeldbestand het wel doet dan zit er kennelijk toch iets niet lekker in het stuk dat je hebt verwijderd. Wellicht kan dat stap voor stap verwijderen en dan kijken waar het ineens weer wel werkt?

Ron

Laatst bewerkt:
het blijft maar fout gaan op deze regel:

maar ik weet niet waar die naam rectangle 16 vandaan komt. Op het andere blad geeft het ook geen problemen.

nu heb ik het bestand dat wel werkte opgeslagen onder de naam van het bestand offerte.xls ipv voorbeeld offerte.xls
Nu krijg ik een fout 1004: dat het wachtwoord niet correct is. Ik heb heb 10x gecontroleerd en het klopt.

Dus: het hele verhaal met wachtwoord afzetten in de macro werkt. Tot ik het bestand opgeslagen heb als offerte.xls ipv voorbeeld offerte.xls. Dan is opeens het wachtwoord niet juist. De code is gewoon letterlijk gekopieerd en geplakt.

Ik word gek: nu doet ie het ineens wel. Er is niks veranderd... :S

Laatst bewerkt:
Ron, ik keek of ik je via het forum een email kon sturen met het bestand als attachment. Dat lukt helaas niet. Ik heb nu dat blad 1 eerst de activesheet is, waarna de macro ervoor zorgd dat geschakeld word naar blad 2. Vervolgens word het activesheet weer beveiligd. Dat is dan blad 2 of niet? Hoe doe ik dat als ik blad 1 beveiligd wil hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan