• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro in combinatie met Afas

Status
Niet open voor verdere reacties.

WST

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27
Goedendag, ik heb een Excel sheet met data uit Afas (obv een analyse). In het sheet worden diverse bewerkingen gedaan waarna het sheet in Afas middels een 'cockpit' op Insite beschikbaar wordt gesteld.

De macro welke dit mogelijk maakt is een standaard Afas macro welke in de voorbeeldbestanden wordt aangeleverd. Op zich werkt het allemaal goed maar ik wil een kleine bewerking aan het sheet laten toevoegen op het moment dat het sheet wordt geopend. Hiertoe heb ik bij Worksheet wat code toegevoegd. Wanneer ik het sheet gewoon in Excel open loopt dit allemaal goed door en wordt de macro goed uitgevoerd. Wanneer ik het sheet echter in de taakplanner van Afas zet om te publiceren op Inste wordt de data niet weergegeven.

Kennelijk doe ik iets niet goed, ik vermoed dat ik het op een verkeerde plaats heb staan maar ik zou niet weten waar ik het dan wel moet plaatsen. Het eerste en laatste stukje van de macro is standaard het groene uitgecommentarieerde deel is het deel wat ik heb toegevoegd. De bedoeling is dat een filter van een van de draaitabellen wordt gehaald en vervolgens weer geplaatst wordt met als doel alle lege regels niet te tonen.

Een voorbeeld bijsluiten kan vanwege de vele persoonsgegevens niet. Ik sluit wel een plaatje van het betreffende macro gedeelte bij.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag.




Afas macro cockpit.jpg
 
Gewoon even aan Bas vragen. Is best een vriendelijke kerel.
 
Bedankt voor je reactie maar wie Bas, waar en hoe kan ik deze bereiken?
 
Bas is de DGA van Afas.;) Zonder voorbeeld denk ik niet dat je veel serieuze reacties krijgt.
 
Als voorbeeld heb ik toch een afbeelding vba code toegevoegd, ik denk dat het eerder aan de plaats ligt waar ik mijn code heb toegevoegd. Ik wil best het sheet anonimiseren maar het sheet opzich doet het gewoon goed, het gaat fout wanneer deze via de taakmanager van Afas op Insite wordt gepubliceerd. Zonder Afas is dit dus niet te reproduceren lijkt mij.

Ik vraag mij overigens af of 'Bas' het antwoord op deze vraag heeft. Het is bij Afas echt zoeken naar antwoorden op dergelijke vragen. Er wordt snel verwezen naar de inhuur van consultants maar die weten het antwoord op dergelijke vragen vaak ook niet. Maar en daar heb je gelijk in het zijn aardige personen en het is verder overigens prima software.
 
Haal eerst dat On Error Resume Next er uit, dan zie je tenminste een foutmelding als er iets niet goed gaat.
 
Gaat het om de "groene" code?

Zet deze eens bovenaan in de Sub PublishAnalysisDirect (waarschijnlijk in module 1)
 
Bedankt

Hoi EvR, het lijkt te werken. Sub PublishAnalysisDirect staat in het sheet in module 3, daar heb ik het stukje nu ook toegevoegd, zoals je aangaf bovenaan.

Het sheet loopt nu niet meer vast wordt door Afas nu in iedergeval als webpagina op Insite weergegeven. Nog niet alle commando's worden uitgevoerd maar dat kan ik denk zelf wel oplossen.

Harstikke bedankt voor je input.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan