Hoi,
In bijgevoegd bestand (Juli.xlsm) zit een macro. Deze werkt zoals ik wil (mailt een pdf naar een e-mailadres). Daar heb ik dan ook een Augustus.xlsm en een September.xlsm van. Deze zijn hetzelfde als Juli.xlsm maar dan met andere gegevens. Nu wil ik in het andere bestand (Overzicht.xlsm) een macro met een loop waardoor elk bestand in kolom B langsgegaan wordt en daarin de macro wordt geactiveerd zodat een pdf wordt gemaild. Het werkt niet zoals ik het nu heb. Iemand een idee hoe wel?
Bedankt!!
Dit is de macro die ik heb geprobeerd:
In bijgevoegd bestand (Juli.xlsm) zit een macro. Deze werkt zoals ik wil (mailt een pdf naar een e-mailadres). Daar heb ik dan ook een Augustus.xlsm en een September.xlsm van. Deze zijn hetzelfde als Juli.xlsm maar dan met andere gegevens. Nu wil ik in het andere bestand (Overzicht.xlsm) een macro met een loop waardoor elk bestand in kolom B langsgegaan wordt en daarin de macro wordt geactiveerd zodat een pdf wordt gemaild. Het werkt niet zoals ik het nu heb. Iemand een idee hoe wel?
Bedankt!!
Dit is de macro die ik heb geprobeerd:
Code:
Sub MailPDFs()
' Declare
Dim rngActivecell, rngColumn1, rngColumn2 As Range
Dim strCurrentdir As String
Dim wbInvulformulier As Workbook
Dim strDatum As String
Dim strWorkbook As String
Dim oWb As Workbook
Dim oSht As Worksheet
' Current working directory
strCurrentdir = ActiveWorkbook.Path & "\"
strWorkbook = naamWorkbook & ".xlsm"
' Loop
Set rngActivecell = rngColumn1.Offset(1, 0)
rngActivecell.Select
Do
' Open workbook
strWorkbook = rngActivecell.Offset(0, -1)
Set oWb = Workbooks.Open(strCurrentdir & strWorkbook)
If IsEmpty(oWb) Then
MsgBox "Kan de excel, genaamd " & rngColumn1.Value & " ,niet vinden. Ik stop ermee."
GoTo exit_command
End If
Application.Run "Knop2_Klikken"
' Volgende waarde
oWb.Save
oWb.Close
Set rngActivecell = rngActivecell.Offset(1, 0)
Loop Until IsEmpty(rngActivecell)
exit_command:
End Sub
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: