• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

CasperEx

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
Ik heb het volgende probleem:

Ik ben niet handig in vba: Macro's maak ik door de handelingen uit te voeren terwijl de "macrorecorder" aanstaat
Nu heb ik een hele grote macro (dus heel veel handelingen) op deze manier perfect draaiende gekregen, maar...Ik ben een handeling vergeten

En om nu deze hele macro (Macro A) opnieuw te doen....

Nou had ik bedacht: Als ik de vergeten handeling nu ook "pak" in een macro (Macro B) en de vba tekst op de juiste plek in macro A zet, zou het moeten werken
Maar helaas werkt het niet

Samengevat: Eerst draait dus macro A, ergens halverwege draait de tekst van macro B en als laatste stap wordt macro A afgerond

Kan dat? En hoe doe ik dat dan?

Alvast bedankt voor het meedenken

Ik maak ook regelmatig macro's deels op de door jou beschreven manier, alleen niet in vba.

Als je nu de "kleine" macro opent zodat je hem bewerken kunt en alles kopiert, dan de "grote" macro opent en het dan op de plek waar jij wilt plakt, ben je volgens mij al een heel stuk op weg.

Misschien dat je van de "kleine" macro nog wat beginregels weg moet of kunt laten en dan zou het moeten lopen. Bij mij werkt het zo in iedergeval (in een andere omgeving).

Je kan ook gewoon een nieuwe macro opnemen met de handeling die je vergeten waart en de naam van die nieuwe macro gewoon tussenvoegen in de grote macro op de plaats waar die moet uitgevoerd worden.
bv. Grote macro
code
...
...
naam nieuwe macro
....
...
End code

Bedankt voor jullie reactie. De oplossing van Cobbe klinkt eigenlijk heel logisch, maar werkt om een of andere reden bij mij niet. De oplossing van kostenzer was uiteindelijk de oplossing

Wat @Cobbe bedoeld is.

Code:
sub macroA()
 msgbox "code van macro A"
 macroB
 msgbox "code van macro AA"
end sub
Code:
sub macroB()
 msgbox "code van macro B"
end sub

Laatst bewerkt: