• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro in progammacode

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkusT

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Hoe maak ik een macro (een VBS) die ik in de progammacode (in het tabblad) zet en die reageert op bijvoorbeeld een button. Hij moet dus niet, zoals andere macro´s, rechtsreeks aan de button verbonden zijn.

Hoi Markus,

Je haalt denk ik twee dingen door elkaar, aan een knop kun je een macro verbinden die het een en ander gaat doen als op de knop gedrukt wordt. En je hebt macro's die iets gaan doen als er wat in het werkblad verandert. Nu kun je van het een natuurlijk naar het ander gaan als je de knop opdracht geeft iets te wijzigen in het werkblad als op de knop gedrukt wordt.

Macro's van knoppen staan in modules. Macro's van het werkblad staan in de VBA-editor. Hier kom je door met je rechtermuisknop op het tabje van het wekblad te klikken en 'programmacode weergeven' te kiezen.

Je kunt verschillende events (gebeurtenissen) selecteren, zoals SelectionChange (verandering van richting van de cursor) of Change (wijziging van een waarde in de active cel) of Activate (zodra het werkblad gestart wordt) of ....

Jeroen

Markus,

Als ik je goed begrijp bedoel je een Worksheet-Events macro.

Hier zijn er velen van.

Kun je zo nauwkeurig mogelijk omschrijven wat de macro moet doen?

Hoi Markus,

Dat viel nog niet mee en toch was het erg simpel!
Zel in J10 bijvoorbeeld de formule =I10

Als je nu op een selectievakje klikt gebeurt er wat (dat was eigenlijk het probleem).

Private Sub Worksheet_Calculate()
Macro
End Sub

Jeroen

Markus en Jeroen,
als ik jullie goed begrijp (ik ben er niet zeker van) dan
zou dit in de buurt kunnen komen.

Bijlagen

tot op dit moment is het mij helaas nog niet duidelijk.
Ik heb er nog een voorbeeld bij gedaan.

wie kan mij deze oplossing geven.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan