Macro in Word - Regels Achter Elkaar Zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whykillme

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hallo,

In bijgevoegd document zal een pagina met allemaal nummers te vinden zijn,

xxx|xxx

Is het mogelijk, om via een macro, tussen iedere xxx|xxx een spatie te voegen, en automatisch op dezelfde regel achter elkaar geplaatst worden?

In het document zal hier maar 1 pagina van te vinden zijn, maar helaas zijn dit er meer dit is alleen een gedeelte.

Het moet dus worden:

xxx|xxx xxx|xxx xxx|xxx xxx|xxx xxx|xxx

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar ik hoop van wel

Groeten,

Martijn

Bijlagen

Daar heb je m.i. geen macro voor nodig. Louter het document op het scherm zetten en vervolgens kiezen voor 'vervangen'.
Je typt in de zoekregel ^p en in het vervangvak eronder niets.Vervolgens kies je voor 'alles vervangen' en voilá, het resultaat zie in de bijlage.

Vanzelfsprekend kun je het ook in een toetscombinatie vastleggen (macro) als je de klus heel vaak moet doen.
Je neemt dan in de macro de muisklikken op die leidden tot het schermpje zoals in de bijlage is te zien.

Voor de beeldvorming wat ik nu eigenlijk gedaan heb:
da's eigenlijk heel simpel, ik heb Word de 'regeleindes' laten vervangen door 'niets'. Wat Word dan doet is overal de Enter weghalen waardoor de tekst aan elkaar wordt geplakt. Aangezien in jouw oorspronkelijke document overal al een spatie stond, hoefde ik die niet eens meer toe te voegen.

In plaatje-2 zie je jouw oorspronkelijke document. Als je goed kijkt, dan zie je voor het regeleindeteken een puntje staan. Dit betekent dat degene die de lijst heeft gemaakt, alvorens op de Entertoets te drukken om naar een volgende regel te gaan, achter elke reeks éérst 1x op de spatiebalk heeft gedrukt.

Dit scheelt jou werk, want zoals ik hierboven schreef hoef je dus niet eens meer een spatie toe te voegen, maar alleen alle regeleindes te verwijderen.

Bijlagen

• plaatje-1.jpg
    plaatje-1.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 189
  • plaatje-2.jpg
    plaatje-2.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan