• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro inhoud draaitabel kopiëren naar eerste lege regel in ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlocarlo

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Ik ben op zoek naar een macro waarmee ik de inhoud van een draaitabel, waarvan het aantal regels iedere keer kan verschillen, naar een ander bestand worden gekopieerd. De kopjes boven de draaitabel hoeven niet mee te worden gekopieerd.

Probeer het zo eens.

Code:
Sub VenA()
Sheets("Dt").PivotTables("Draaitabel1").TableRange1.Offset(1).Copy Sheets(3).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

Probeer het zo eens.

Code:
Sub VenA()
Sheets("Dt").PivotTables("Draaitabel1").TableRange1.Offset(1).Copy Sheets(3).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

Hartelijk dank voor je reactie. Ik kan de gegevens binnen de draaitabel kopiëren naar een ander werkblad binnen dezelfde map.
Wat zet ik bij (3) neer als het naar een werkblad in een ander Excel bestand moet worden gekopieerd?

Dat is geheel afhankelijk van de situatie.
Staat het andere bestand open? Naar welk tablad moet er geschreven worden? Heeft deze tab een naam? Je geeft nagenoeg geen enkele informatie over wat je wil en hoe het in elkaar steekt en dan wordt het lastig om van hieraf een passende oplossing te bieden.

De basis van het kopiëren heb je en dan lijkt het mij vrij eenvoudig om de rest even via een macro opname te realiseren.

Dat is geheel afhankelijk van de situatie.
Staat het andere bestand open? Naar welk tablad moet er geschreven worden? Heeft deze tab een naam? Je geeft nagenoeg geen enkele informatie over wat je wil en hoe het in elkaar steekt en dan wordt het lastig om van hieraf een passende oplossing te bieden.

De basis van het kopiëren heb je en dan lijkt het mij vrij eenvoudig om de rest even via een macro opname te realiseren.

OKe, ik begrijp het. Ik ga het eerst even zelf proberen en kijken of ik er uit kom.

Succes met proberen en als het niet lukt dan leest ongetwijfeld iemand het wel:d

Nb. Quoten kan je beter niet doen want dat heeft in deze vorm geen enkele toegevoegde waarde en maakt het alleen maar onleesbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan