• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro knop PRINTEN EN OPSLAAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Hallo,

Ik wil graag onder een knop een macro hebben voor het printen van het vooraf ingestelde afdrukbereik (t/m rij 68). De rest van het document moet alleen worden geprint indien er meer dan deze 68 regels zijn gebruikt en dan alleen maar t/m de laatste regel.

Ook wil ik een knop hebben die het bestand opslaat aan de hand van bepaalde gegevens zoals deze in het werkblad staan ingevuld.

In bijgaand file heb ik wat meer info en de laatste stand zover ik gekomen ben (helaas is dit niet zo ver)

Wie weet hiervoor de juiste code ?

Heb ik verder nog een wat meer algemene vraag: wat is het verschil tussen een macro of code geplaatst in
- Het tabbald (Blad 1)
- ThisWorkbook
- Modules

Bijlagen

S.Teeling zei:
Heb ik verder nog een wat meer algemene vraag: wat is het verschil tussen een macro of code geplaatst in
- Het tabbald (Blad 1)
- ThisWorkbook
- Modules

- De code voor tabblad heeft betrekking op het genoemde tabblad.
- ThisWorkbook slaat op het gehele bestand. Wil je dus code schrijven die voor alle werkbladen geldt dan is ThisWorkbook daar uitermate geschikt voor. Tevens voor het starten van een macro bij het opstarten van het bestand is ThisWorkbook zeer geschikt.
- Modules zijn de macro's in het werkblad.

Tabbladen en ThisWorkbook zijn Event relateerd. Je kunt dus een code maken als je binnen een werkblad bijvoorbeeld een cel wijzigt.

In Modules kan je macro's zetten die aangestuurd worden.

Bijv.:

- Bij het opstarten van een bestand wordt de macro "Voorbeeld" gestart. (ervan uitgaan dat er een macro genaamd voorbeeld in het bestand staat. Voorbeeld staat dus bij Modules.

Private Sub Workbook_Open()
Voorbeeld
End Sub

- Bij het wijzigen van een cel verschijnt er een pop-up bericht met de waarde dat gewijzigd is.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
MsgBox Target
End Sub

PRINTEN

De macro controleert het aantal ingevulde regels.
Indien dat meer is dan het afdrukbereik dan wordt het afdrukbereik aangepast.

OPSLAAN
Het bestand wordt opgeslagen onder:

MEMO 1234-2006-7-Sake Teeling Omschrijving van de boeking

(ik heb de punt bij je naam moeten verwijderen.)

Laatst bewerkt:
Bedankt, de punt in de naam is de naam zoals wij hier inloggen, en deze naam wordt middels een macro gevuld (hierbij heb je mij van de week ook nog geholpen). Wanneer ik de file middels de macro opsla gaat dit wel goed en wordt de punt in de naam meegenomen in de naam van de macro.
2006 1234-2006-7-Sake.Teeling Omschrijving van de boeking.xls

Wat nog niet helemaal goed gaat, wellicht was ik niet duidelijk, is dat de eerste 2006 een directory moet zijn wel afhankelijk van het geen in CEL F14 staat.

dus C:\temp\TEST\MEMO\ waarde F14 \ .....bestandsnaam

Is dit ook mogelijk.

De print macro doet het prima.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan