• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro (knop) toevoegen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Hallo,

Ik probeer een Macro knop toe te voegen aan Excel, maar dut wil niet echt lukken.

We hebben meerdere netwerk-printers hier staan, en wat mijn bedoeling is, is om een macro in excel toe te voegen dat het bestand op (door de macro geselecteerde) rechtstreeks op de printer wordt uitgeprint.

Iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt?

Hoi Intered,

Wat ik altijd doe, is een macro opnemen met de macrorecorder. Vervolgens zet ik de werkbalk Tekenen aan, ga dan via Autovormen - Basisvormen en kies dan een leuke knop. Klik daar met rechts op en kies macro toewijzen.

Als dit niet lukt, kijk dan eens of het werkblad beveiligd is?

Groeten,

Richard

Hoi richard,

Bedankt voor je reactie.

Wat ik eigenlijk probeer voor elkaar te krijgen is dat de macro wordt toegevoegd aan een werkbalk. Dus dat de macro standaard in Excel komt te staan. En dat de macro kan worden gebruikt (zonder instellingen te veranderen) op nieuw te openen documenten.

In Word is dit mogelijk (zie bijlage) Is dit ook mogelijk in Excel? En hoe doe je dit?

Bijlagen

Hoi,

Dan zul je een excelbestand moeten maken en daaraan en werkbalk hangen en vervolgens het bestand opslaan als xla = invoegtoepassing. Kijk eens op de site van Luc Heyndrickx voor tips: http://users.skynet.be/onderland/

Richard

intered,

Wat je ook zou kunnen doen is een knop maken met Werkset Besturingselementen te bereiken via Beeld - Werkbalken. Teken een knop en klik er met rechts op, kies voor programmacode weergeven en zet daar de dan macrocode in. (Kan middels kopieëren en plakken) Via Eigenschappen kun je de knop een gewenste naam geven. Ga weer naar Beeld en kies nu voor aanpassen in de optie Werkbalken. Kies in het verschenen scherm voor Werbalken en klik op Nieuw. Geef de werkbalk een naam en standaard zal de werkbalk in het werkblad komen te staan. Sleep de werkbalk naast de andere werkbalken en je hebt de knop alyijd onder handbereik. Nadeel kan zijn (is) dat de aangemaakte werkbalk in alle Excel toepassingen staat.

Sorry intered.
Heb een denkfoutje gemaakt. De werkwijze moet als volgt zijn: Extra-Aanpassen tab Opdrachten. Daar ga je in het linkervenster naar Macro's en klik dat aan, in het rechtervenster zie je o.a. Aangepaste Knop en die sleep je in de werkbalk zoals je die volgens bovenstaande beschrijving hebt gemaakt. Je kunt de knop, terwijl het venster Aanpassen geopend is aanpassen en er de macro aan toe wijzen. Sleep de werkbalk naast de andere werkbalken en je hebt de knop altijd onder handbereik. Nadeel kan zijn (is) dat de aangemaakte werkbalk in alle Excel toepassingen staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan