• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro knop vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim1985

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik heb een macro onder een knop zitten die alleen bediend mag worden als in cel a1 een getal hoger dan 0 staat. Hoe kan ik dat doen? Kan er op het forum niets over vinden en bij de help functie van exel ook niet.

Alvast bedankt

Hello

Bovenaan je macro test je wat er in A1 staat. Met een If - Then - Else is dat goed doenbaar.

Ja dat kan inderdaad maar dan kun je de knop nog wel bedienen alleen gebeurd er dan niets. Dit zou verwarend kunnen zijn voor de mensen die er mee moeten werken. Ik zou liever zien dat als je met de muis op de toets staat er geen bediening mogelijk is (dus geen handje zichtbaar)

Wim1985, Dan zet je toch in je if-statement ook een messagebox met de melding dat de waarde in cel A1 niet correct is? Zoiets als (ff uit de losse pols!)
Code:
sub KnopGedrukt()

if range("A1").value >0 then
msgbox "Waarde in cel A1 is onjuist! Verwerking wordt afgebroken.",vbokonly,"Fout!"
exit sub
end if

...rest van je code...

end sub

Groet, Leo

Ja een message box kan natuurlijk ook. Bedankt werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan