• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro knopen verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rokit10

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik gebruik al jaren een Excel sheet met daarop allemaal knoppen (ik noem hem schakelbord) met hieraan een macro gekoppeld om gemakkelijk diverse lijsten te benaderen. Ik heb dit gedaan in office 2010, 2013 ging allemaal perfect....maar nu zijn ze bij ons overgestapt op office 365 en nu verdwijnen steeds de knoppen, als ik op de lege plek van de knop met macro klik gaat hij wel gewoon open.....ik moet nu eerst de sheet (schakelbord) afsluiten en weer opstarten en dan werkt het weer. Soms gebeurt het een paar keer achter elkaar en soms een hele tijd niet. Het gebeurt trouwens niet alleen met macro knoppen...maar ook de logo's verdwijnen soms....hoe los ik dit probleempje op ?

b.v.d. voor de info

Heb je een desktop installatie van Office 2016? Laat deze dan eens volledig repareren.

De knoppen e.d. (formulierbesturingselementen en activex vesturingselementen) zijn notoir lastig mbt hun weergave, vooral in nieuwere versies. ALs je knoppen direct naar cel adressen verwijzen, gebruik dan de hyperlink functie (zie voorbeeldbestandje).

Bijlagen

Jij gebruik hier Hyperlinks binnen één sheet maar hoe doe je dat als je naar een ander formulier wilt verwijzen? Ik deed dat zo rechts klikken....Hyperlinks....en dan het betreffende bestand opzoeken......werkt op zich ook wel ( gebruik ik om word bestanden te koppelen) maar deze zijn vaak stuk...en met de macro's had ik nooit geen problemen.

Vandaar mijn opmerking over de Desktop installatie van Office 365, want dan werkt het weer wel.

Bestudeer de HYPERLINK functie eens, daarmee kan je ook naar externe bestanden koppelen en deze links gaan niet stuk omdat je ze als platte tekst in cellen kunt opnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan