• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro knoppen een kleurtje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
is het mogelijk om knoppen een kleur te geven? Als dat niet kan zou ik mijn knoppen een stippellijntje willen geven, zoals ik op dit forum vaak zie.

Gebruik de active-x-besturingselement in plaats van de formulierbesturingselementen.

Er zijn veel zaken mogelijk .
Ik heb echter meer vragen dan antwoorden, welke knoppen (ActiveX of ..)
Wanneer moeten die een kleurtje krijgen?
Post een vb bestandje met wat uitleg over het gewenste resultaat.
Druk maar eens op mijn avatar in het vbtje.

Bijlagen

ik dacht daar gebruik van te hebben gemaakt, maar nu bij nader inzien blijkt het toch niet. Nu zie ik idd de eigenschappen waar ik de kleuren aan kan passen. bedankt

zeker een leuke knop. Ik hou het liever nog even simpel. Ik loop nu wel tegen het feit op dat bij het afdrukken de knoppen ook afgedrukt worden en dat gebeurde niet bij de formuliersknoppen! kan ik dat voorkomen?

ik heb het al gezien vinkje eruit bij afdrukken ;)

Kijk eens bij de eigenschappen
Set PrintObject op False
Edit ik dacht dat het ActiveX besturingselementen waren.

Laatst bewerkt:
Je kan via het tabblad invoegen en dan de optie vormen eindeloos creatie dingen fabriceren. Aan deze vormen (knoppen) kan je macro's hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan