• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro kolom invoegen op aantal werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alegandro

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Dit is echt mijn allerlaatste vraag.........

Ik heb een werkmap met 14 werkbladen voor de weeknummers en één werkblad voor het eindtotaal.
Op elk werkblad staan bovenaan filiaal nummers. nou wil ik met één klik op de knop in het werkblad eindtotaal een filiaal kunnen toevoegen. Hij voegt dan een kolom in voor de kolom met filiaal 2001. en hij moet de reeksen doorvoeren die links van hem staan.
hij dient de kolom niet alleen toe te voegen in eindtotaal, maar ook bij alle weeknummers.

Ik heb nu deze macro. deze voert heel netjes een kolom in op de plaats waar ik wil, maar hij voert de reeksen niet door in de kolom links van hem en op deze manier zou ik bij elk weeknummer deze macro moeten afspelen.

Sub kolominvoegen()
Range("nederland").Select
Selection.Insert Shift:=xlToRight
End Sub

verder dan bovenstaande formule kwam ik echter niet. dus zou iemand mij een laatste maal willen assisteren...??

mijn dank is bij voorbaat al groot.
gr Alex

Ik ben er zelf nog niet echt verder mee gekomen. het lukt me aldoor maar niet.
voor de macro toe te passen op 1 werkblad lukt me nog wel, maar vooral het toepassen op meerdere werkbladen tegelijkertijd is erg lastig.

bitte sehr iemand??

Hallo,

Kan je een voorbeeld sturen? Liefst zippen.
Als ik het zo lees is het geen "rocket science".

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De nederlandse filialen beginnen met een 1, dus 1001 t/m 1179.
Als ik een nederlands filiaal wil toevoegen. op het moment 1180 dan moet deze dus altijd links van het filiaal 2001 geplaatst worden.
een belgisch filiaal moet altijd geplaatst worden achter het laatste belgische filiaal. dus op dit moment 2012.
Wat ik wil; als je op de macro knop nederlands filaal toevoegen dat hij in alle werkbladen met weeknummers en het werkblad 'subtotaal' een kolom invoegt en dan de kolom links van hem doorvoert in de nieuwe kolom. dus dat alle formules doorlopend gecopieerd worden.
Ditzelfde wil ik voor de macro knop belgisch filiaal toevoegen.
Ik weet dat het niet helemaall een technisch hoogstaand vraagje is, maar ik kwam niet verder dan een kolom invoegen op één werkblad.
alvast bedankt,
Alex

Bijlagen

Is het toevallig al gelukt?? of is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoel?
ik ben er zelf maar mee gestopt, want 'k kom er echt niet uit.:confused:

Hallo,

Het duurde even omdat ik het nogal druk had.

In het bestand heb ik 2 macro's gemaakt.
- toevoegen van een Nederlands bedrijf
- toevoegen van een Belgisch bedrijf.

Voor beiden geldt:
- Er wordt een kolom toegevoegd
- De toegevoegde kolom krijgt een oplopende nummer (voor Nederlandse filialen 1180, 1181 etc.)
- De verwijzingen en formules van de kolom ernaast worden overgenomen in de nieuwe kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan