• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro kolommen versmallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicole15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2016
Hallo allemaal,

Ik hoor dat iemand mij weer kan helpen.

Als ik in een keuzelijst kies voor 2 of 3, dan wil ik wil graag alleen kolom "K" verbergen met een macro.
Er zitten echter samengevoegde cellen in die zijn samengevoegd met de naastgelegen kolommen, waardoor andere kolommen ook verborgen worden.

Nu las ik volgende oplossing:
Oplossing: geen gebruikmaken van samengevoegde cellen, of, maar dat vraagt even wat meer werk, de kolommen niet hide, maar de breedte ervan verkleinen naar bijv. 0,1, maar dan moet je wel voorafgaand aan het hiden de breedte van dat moment even vastleggen, om bij het unhiden weer de oorspronkelijke breedte te kunnen terug zetten.

Heeft iemand enig idee wat hiermee wordt bedoeld en hoe het werkt of heeft iemand een andere oplossing?

Fijne avond alvast!
Nicole

Hallo Nicole,

Met "de kolommen niet hide, maar de breedte ervan verkleinen naar bijv. 0,1, maar dan moet je wel voorafgaand aan het hiden de breedte van dat moment even vastleggen, om bij het unhiden weer de oorspronkelijke breedte te kunnen terug zetten." bedoelen ze de kolom zo smal maken dat je hem eigenlijk niet meer ziet. Echter moet de macro ook onthouden hoe breed de kolom moet worden wanneer hij niet 'verborgen' moet worden.

Ik heb geprobeerd om kolom K te verbergen met een macro wanneer er samengevoegd cellen zijn. dit geeft bij mij geen probleem. Zie blad 1 in het voorbeeldbestand.

Daarnaast heb ik in tabblad 2 het voorbeeld gemaakt waarbij de kolom versmalt, en later weer de standaard breedte wordt. Dit kan eventueel ook naar autofit worden aangepast.

Bekijk bijlage Voorbeeld Kolom k verbergen.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan