• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro kopiëren uitvoeren bij op cel te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginogcsbelgie

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2014
Beste forum lezers, kan iemand mij misschien helpen? Ik ben bezig met een kalender in exel en ik zou het volgende willen klaar krijgen in een macro maar dat lukt me niet:ik heb bv in cel A1 een datum staan die ik zou willen kopiëren door op cel A1 te klikken ,naar een ander werkblad in bv cel C5.
Kan iemand mij verder helpen aub?
Alvast bedankt

Hi,

Welkom op het forum.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Sheets("Blad2").Cells(5, 3).Value = Sheets("Blad1").Cells(1, 1)
End Sub

Joske

ziet er al heel goe d uit en werkt perfect , bedankt joske
kan dit ook door 1 maal te klikken?

Na 1 klik selecteer je de cel, hiermee krijg je dus dat je bij iedere selectie meteen kopieert.
Misschien in de kolom ernaast een knop aan de macro vastmaken ipv dubbel klikken?

grtz

En om te voorkomen dat door het dubbelklikken de cel in "edit mode" gaat dien je nog een extra regel erin op te nemen:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Sheets("Blad2").Cells(5, 3).Value = Sheets("Blad1").Cells(1, 1)
    Cancel = True
End Sub

hartelijk dank , en om na het kopieren een andere cel te laten selecteren ?bv na het kopieren blad 2 cel g10 selecteren , moet ik dat via een sub doen of kan dat ook via de code in het werkblad?
als ik gewoon Range("D14").Select erbij zet stopt de macro voor uitvoering?

Wat bedoel je met dat hij stopt voor uitvoering? En waarom vraag je blad 2 cel g 10 te selecteren en en zet je er dan Range("D14").Select in?

ja ik zal het anders proberen uit te leggen want geraak er niet uit zo , ik heb een kalender gemaakt en heb telkens een dag van die maand in een bepaalde cel staan , ik zou willen klaar krijgen dat wanneer ik op een datum klik bv 1nov dat deze wordt weergegeven op bv blad 2 cel c5 , klik ik op een andere datum bv 2nov dan wordt deze ook weergegeven op blad2 c5 en zo verder voor de rest van de dagen van die maand.

Je hebt teveel "bv" in jouw vraagstelling staan. Plaats een voorbeeldje en je wordt sneller en beter geholpen. Het BeforeDoubleClick event is al duidelijk uitgelegd. Dus het enige "probleem" is nog jouw vraagstelling.

Laatst bewerkt:
Iets in deze vorm?

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B10:H16")) Is Nothing And Target <> "" Then
    With Sheets("weergegeven datum")
        .Range("F13") = Target
        .Select
    End With
End If
End Sub

Bijlagen

hartelijk bedankt iedereen voor de hulp ! vena dit is de oplossing om verder te kunnen met mijn project, hartelijk dank hiervoor

Graag gedaan. Ik neem aan dat je nu begrijpt waarom een voorbeeldje vaak beter werkt dan alleen een vraag.

Wil je deze nog wel even op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan