• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro kopieert cel naar andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo!

tijd geleden heb ik een macro gekregen en ik wil deze aangepast gebruiken om een soortgelijke opdracht uit te voeren. Ik krijg het niet voor elkaar.

Dit is de macro:

Sub Verplaatsen()
Dim Btnloc As Range
Set Btnloc = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell.Offset(, 5)
With Sheets("Niet voor online")
Btnloc.Copy .Range("A" & .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End With
End Sub

Hij werkt als volgt:

1. Hij wordt geactiveerd door te klikken op een streepje in één van de cellen in kolom B
http://prntscr.com/ctahiu

2. Hij kopieert de informatie in de cel ernaast (dus als ik op B19 klik wordt de info uit C19 gekopieerd. Op B20 de info in C20 etc etc)

3. Hij plakt vervolgens de informatie in de tab "Niet voor online" in kolom A in de eerst vrije cel onderaan

Nu wil ik een soortgelijke macro in kolom A plaatsen die dan als volgt moet werken:

1. ik activeer door te klikken in bijvoorbeeld cel A19 en dan wordt de info gekopieerd uit C19. Op A20 de info in C20 etc etc
2. hij plakt vervolgens die informatie in de tab "Handmatig op gefotografeerd" in kolom A in de eerst vrije cel onderaan

Hoe vertel ik die macro nu de informatie te kopieëren van 2 cellen naar rechts in plaats van 1?

Heb dit geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij kopieer dan de info uit kolom B ipv C

Sub Verplaatsen2()
Dim Btnloc As Range
Set Btnloc = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell.Offset(, 2)
With Sheets("Handmatig op gefotografeerd")
Btnloc.Copy .Range("A" & .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End With
End Sub

Vast bedankt!

Waarschijnlijk

Code:
Offset(, [COLOR="#FF0000"]1[/COLOR])

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan