macro koppelen aan command button

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Hoe kan ik in Excel 2000 een macro koppelen aan een command button ? Dit moet gebeuren bij het aanklikken van de button. Verder is dit mijn eerste stap in de wereld die VBA heet, dus please keep it simple !

Thankx :)

Als je met de rechter muisknop op de knop klikt krijg je de optie "Assign macro" of "Macro tewijzen". Daarmee kun je een reeds gemaakte macro aan een knop koppelen.

Grtz,

Oke, dit snap ik.

Maar hoe kan ik bijv een box krijgen waarin ik bijv. 3 keuzen kan aangeven en op basis van de keuze een macro kan aansturen. Bijv men kies 'a' dan start macro 1 of een sub, men kiest 'b' dan start macro 2 of een andere sub, etc

Heel simpel...

Je hebt ergens een module (macro) gemaakt. En die heeft een naam, standaard zal dit zijn 'macro1' bijvoorbeeld.

Nu maak je een knop en dan klik je daarop met je rechtermuisknop. Dan kies je "View Code"
Dan schrijf je vervolgens:
Private Sub CommandButton1_Click()
macro1 'Of wat de naam van je macro ook mag zijn
End Sub

Als je nu op de knop klikt, dan voert hij de macro uit waarvan je de naam hebt ingevuld. (zie rood)

Het enige wat je MOET onthouden is dat je macro wel een PUBLIC sub moet zijn, anders vind de knop de macro niet.
Je kunt ook de code van de macro kopieren direct in de code van de knop plakken, dan voert hij de code direct uit...

Groeten Robbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan