• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro laten uitvoeren vanaf cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyBarneveld

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Beste mensen,

Nu voert mijn de macro telkens “ActiveCell.FormulaR1C1” uit. Het zou mooi zijn dat hij de cel pakt waar mijn cursor op dat moment is.

Wie kan me een tip geven?
-----------------------------------------------
Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
' De macro is opgenomen op 17-9-2007 door Jordy .
'
' Sneltoets: CTRL+a
'
ActiveCell.FormulaR1C1 = "Castillo de Molina Cabernet Sauvignon"
Sheets("Blad2").Select
Columns("A:A").Select
Selection.Find(What:="Castillo de ", After:=ActiveCell, LookIn:= _
xlFormulas, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:= _
xlNext, MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
End Sub

Ik heb 2 lijsten met info. Ik moet telkens per cel kijken of de info voor komt in de andere lijst. vandaar dat ik zoek naar een deel uit de tekst.

Ik snap niet goed wat ik met AANTAL.ALS kan. Ik heb even een bestandje erbij gedaan om het te verduidelijken.

In het basis blad heb ik allemaal artikelen staan die moeten worden aangevuld met gegevens uit het andere blad "ontvangen van leverancier" om niet alles met de hand te moeten zoeken dacht ik aan een macro die me helpt de handeling te vereenvoudigen.

nu is mijn handeling: ik zoek op een aantal woorden uit kolom F bijvoorbeeld "Molina"
ga ik naar blad "ontvangen van leverancier" zoek ik naar "Molina" en kopieer ik handmatig de gegevens in het "basis blad"

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan