LaZyGolfer
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 okt 2013
Hallo allemaal,
Ben bezig om formulier te maken waar iemand bepaalde cellen in een rij moet invullen. Als hij op de knop drukt worden de cellen naar een ander blad gekopieerd. Echter moet de macro op de knop controleren dat alle cellen gevuld zijn voor dat de gevens gekopieerd worden, hier loop ik vast... heb de volgende code:
Sub Macro1()
For Each cell In Range("B12:R12")
If IsEmpty(cell) Then
MsgBox "Vul alle cellen in"
Exit For
End If
Next
With Sheets("invoer2")
Aantal = WorksheetFunction.CountA(Range("B12:B16"))
productgegevens = Cells(12, 2).Resize(Aantal, 17)
End With
With Sheets("register").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
.Offset(1, 0).Resize(Aantal, 17) = productgegevens
End With
With Sheets("invoer")
Range("B12:R16").ClearContents
End With
End Sub
Probleem is als ik de cellen niet allemaal gevuld zijn ik wel een melding krijg maar de macro alsnog de gegevens kopieerd naar het andere blad. Dus de macro zou moeten stoppen als de cellen niet allemaal gevuld zijn. Zal vast een bepaalde regel zijn die ik mis..... :/
Dank alvast
Ben bezig om formulier te maken waar iemand bepaalde cellen in een rij moet invullen. Als hij op de knop drukt worden de cellen naar een ander blad gekopieerd. Echter moet de macro op de knop controleren dat alle cellen gevuld zijn voor dat de gevens gekopieerd worden, hier loop ik vast... heb de volgende code:
Sub Macro1()
For Each cell In Range("B12:R12")
If IsEmpty(cell) Then
MsgBox "Vul alle cellen in"
Exit For
End If
Next
With Sheets("invoer2")
Aantal = WorksheetFunction.CountA(Range("B12:B16"))
productgegevens = Cells(12, 2).Resize(Aantal, 17)
End With
With Sheets("register").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
.Offset(1, 0).Resize(Aantal, 17) = productgegevens
End With
With Sheets("invoer")
Range("B12:R16").ClearContents
End With
End Sub
Probleem is als ik de cellen niet allemaal gevuld zijn ik wel een melding krijg maar de macro alsnog de gegevens kopieerd naar het andere blad. Dus de macro zou moeten stoppen als de cellen niet allemaal gevuld zijn. Zal vast een bepaalde regel zijn die ik mis..... :/
Dank alvast