• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro lege kolommen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredvN

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Hallo,
In een werkblad heb ik een bereik A1 t/m D1.
Bijvoorbeeld:
A1 "Gebouw"
B1 "Bouwdeel"
C1 "Verdieping"
D1 "Afdeling".
Het kan voorkomen dat de klant alleen kolomkop A1 en C1 wil zien. Dit betekent dat lege kolommen in het bereik A1 t/m D1 verwijderd mogen worden (in dit geval kolom B en D). Dit kan per klant verschillend zijn.
Is dit op te lossen mbv een macro (CommandButton)? en zo ja, kan iemand mij op weg helpen?
Ik kan helaas geen vb posten.
Alvast bedankt voor de hulp! :)
gr. Fred

Laatst bewerkt:
Heb uw probleem aangepakt met behulp van een formuliertje.
Zie maar of dit voor u een oplossing kan zijn.

Bijlagen

Hallo Cobbe,
Dank voor je reactie, ik kan hiermee wel verder.
Bedankt! :d

:o
Cobbe,
Sorry, ik heb iets te vroeg gejuichd.
- het is de bedoeling dat de niet-gelecteerde kolommen verdwijnen in plaats van verborgen. de geselecteerde kolommen moeten dus naast elkaar "aansluiten".
- het UserForm ziet er mooi uit, maar...kan ik dit ook veranderen door vóór de tekst keuzevinkjes te maken?
Sorry voor de lastige vraag.
gr. Fred

Voor welke tekst wil je die keuzevakjes zetten?
Wil je dit doen zonder gebruik te maken van een Userform?
Waarom delete je niet gewoon de kolommen die je niet nodig hebt, dat zijn toch minder handelingen?

Hallo Cobbe,
Het liefst een selectievakje vóór iedere regel, indien mogelijk zonder UserForm.
Uiteraard zou ik handmatig kolommen kunnen verwijderen, maar dat is niet mijn bedoeling. De gegevens "Gebouw", "Afdeling" etc. maken slechts een klein deel uit van een groot aantal kolomkoppen. Iedere klant wil bepaalde koppen wel of niet zien. Het leek me dus handiger om via selectievinkjes bepaalde kolomkoppen te selecteren en dan via een macro de lege kolommen in één keer te deleten. Ik zag ook dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg had gesteld, sorry daarvoor :o. Ik wil graag op Blad1 de selectievinkjes en op Blad2 de kolomkoppen op de 1e regel zetten. Als ik in een verkoopgesprek met een klant zit dan kan ik hem in een handomdraai zijn eigen layout laten zien.
gr. Fred

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan