Macro lens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olympiadus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Op de 1e plaats wil ik mij voorstellen.
ben olympiadus en heb sinds een week een mooie Olympus E 510 aangeschaft.
Heb er diverse zeer mooie foto's van gemaakt. Heb vroeger een analoge analoge spiegelreflexcamera gehad maar nu eindelijk besloten om een digitale aan te schaffen.
heb de verslaving volgens mij te pakken:D

Nu wil ik echter voor mijn camera een macro lens kopen om munten, insekten ed van dichtbij te fotograveren. Maar met name kleine stilstaande objecten van dichtbij.
Naar welke lensen kan ik uitkijken op internet?

Nu kan ik het volgende kopen, maar weet niet of deze past??

SIGMA SUPER-WIDE, 1:2,8 f=24 mm, Multi-Coated, E-307510, Lens made in Japan, 0 (=doorsnede) 52, MACRO, for Olympus

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt Olympiadus

De lens die je hier vernoemd vind ik niet terug, volgens de beschrijving is dit een 24mm groothoeklens met een diafragma van f2.8...

Wat je nodig hebt is een macro lens, waarmee je een 1:1 opname kan maken (je onderwerp wordt 1 op 1 geprojecteerd op de sensor van je camera). De el-cheapo macrolenzen die Olympus heeft zijn dus geen echte macrolenzen (1:35 of 1:2) Ik denk dat de betere keuze voor jou een Sigma 105mm f2.8 is of als je er niet op ziet de Sigma 150mm f2.8. Met de laatste kan je verder van je object blijven wat voor insecten te schieten iets comfortabeler is. De 150mm zal ook een mooiere DOF geven.
De aankoop van een lens is het begin maar niet het einde :rolleyes: zet volgende items ook maar op je verlanglijstje. Van zodra je je macrolens gebruikt zal je weten waarom :d
- stevig statief
- Macroslede
- flits (ring- en/of off-cameraflits)
- ...

Veel van die dingen kan je via e-bay bekomen voor weinig €€€.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan